دانشگاه فرهنگیان با امکانات جدید و پیشرفته در بوشهر ساخته می شود

استاندار بوشهر از ساخت دانشگاه فرهنگیان با امکانات جدید و پیشرفته خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان این استان بسیار قدیمی است که تلاش می‌شود با تأمین زمین و فروش اراضی و املاک مازاد دولت، دانشگاه جدید با امکانات پیشرفته ساخته شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر،احمد محمدی‌زاده در نشست وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان استان بوشهر افزود: آموزش و پررورش خاستگاه و میدان کار سپاه است چون بسیجیان در این جا شکل می‌گیرند و مجموعه سپاه همیار و کمک کار آموزش و پرورش در کار فرهنگی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر مجتمع‌های پتروشیمی وابسته به پترو فرهنگ نیز بعنوان معین مالی این اداره کل معرفی و قرار شد مسئولیت‌های اجتماعی آنها را در هیات امنا مصوب شود.

محمدی زاده یادآور شد: بر این اساس ۲ مشکل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در حوزه مسائل فرهنگی و مالی حل می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: یک هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان مبلغ مورد توافق استان با مجموعه نفت، گاز و پتروشمی است که از این اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان سهم پتروشیمی ها است و از این سهم واحدهای پتروشیمی آموزش و پرورش مشخص است که می توانید این سهم را به آموزش و پرورش استان اختصاص و به این شکل، مشکلات این اداره کل برطرف شود.

محمدی زاده در خصوص دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشگاه فرهنگیان این استان بسیار قدیمی است و باتوجه به اینکه در نشست شورای آموزش و پرورش مصوب شد دانشگاه جدیدی احداث شود متعهد می شوم که زمین مناسبی برای این کار اختصاص یابد و براساس اختیاری که در کمیسیون مولد سازی داریم اراضی و املاک مازاد دولت را به فروش می رسانیم و خرج احداث این دانشگاه می کنیم.

استاندار بوشهر گفت: داشگاه فرهنگیان این استان نیاز به سهمیه جذب هیات علمی دارد و از این بابت انتظار می‌رود یک سهمیه جذب هیات علمی به این دانشگاه داده شود و به این صورت زمینه ارتقای بیش از پیش این دانشگاه فراهم شود.