خلاقیت و نوآوری دو رکن مهم در جشنواره هنرهای شهری مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: در داوری بخش گلستان جشنواره هنرهای شهری مشهد که با بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاه همراه بود بر دو رکن آثار خلاق و نوآور تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “حسین مختاری” در حاشیه جلسه داروی بخش گلستان جشنواره هنرهای شهری مشهد، اظهار کرد: بعد از فراخوان برای دریافت آثار هنری و استفاده از این آثار در رویداد استقبال از بهار بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: در داوری بخش گلستان که از نظرات اساتید دانشگاه بهره گرفته شد، تاکید بر آثار خلاق و نوآور بود.

مختاری خاطرنشان کرد: استفاده از مواد اولیه بومی، اجرا و نگهداری مقرون به صرفه اثر و ایجاد نشاط و شادابی برای شهر از جمله نکات مهم در انتخاب آثار بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: باتوجه به مناسبت‌های مذهبی موجود در آغاز فصل بهار مانند نیمه شعبان و ماه رمضان، تناسب و هماهنگی بعضی از آثار با این ایام نیز بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: موارد متفاوت در آثار دارای امتیازات مختلفی بود که هیئت داوران این جشنواره بر اساس این امتیازات اثر مورد نظر را انتخاب خواهند کرد.

مختاری تصریح کرد: باتوجه به ارسال بیش از ۶۰۰ اثر برای دبیرخانه جشنواره برخی از آثار شاخصه‌های مورد نظر هیئت داوران نداشتند و از دور رقابت حذف شدند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با نظر هیئت داوران برخی آثار با ویرایش‌هایی توانایی حضور در این جشنواره و راه‌یابی به مراحل بعدی انتخاب را خواهند داشت.

وی گفت: امیدواریم تعداد قابل توجهی از این آثار وارد مرحله عقد قرارداد شود و این آثار را در سطح شهر به نمایش در بیاوریم.