خرید دستگاه بیل بکهو/ تملک املاک در بلوار آیت الله ابوترابی/ نارضایتی شهروندان یزدی از وجود زندانیان غیر بومی در زندان شهر یزد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در نود و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به مصوبه شورا جهت تملک املاک در مسیر در بلوار آیت الله ابوترابی گفت: با توجه به سهولت شهروندان جهت تردد از این بلوار، تملک و آزاد سازی املاک در این مسیر در دستور کار قرار گرفت و تا کنون پلاک های زیادی در این بلوار تملک و آزادسازی شده و ادامه توافقات برای سایر تملکات بخصوص در موضوع زمین های موقفه رشتی در حال انجام است تا آزادسازی های این بلوار تکمیل و جهت سهولت در تردد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه با اشاره به دومین مصوبه شورا در زمینه لایحه انتقال زندانیان غیر بومی به حوزه محل سکونت و موافقت شورا با این مصوبه گفت: با تأمین اعتبار لازم، میتوان زمینه انتقال زندانیان غیر بومی به محل سکونت و زادگاه شان فراهم شود.

حیدری با تأکید بر این که بخشی عمده ای از زندانیان استان از دیگر مناطق می باشند، خاطرنشان کرد: یکی از نارضایتی های شهروندان و دستگاه های دولتی، وجود زندانیان غیر بومی در زندان های یزد است.

به گفته وی، در سفر ریاست محترم قوه قضائیه این بحث مطرح شد که اگر زندانی از شهر دیگر به یزد مهاجرت کرده و در این شهر منجر به جرم شده و اکنون در یزد زندانی شده است به زندان محل سکونت خود منتقل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: با توجه به اینکه هزینه انتقال زندانیان مبلغ قابل توجهی را متحمل می‌شود به همین دلیل از سوی دستگاه قضایی یزد از شهرداری و شورا درخواست شد که بخشی از هزینه های انتقال زندانی را برعهده بگیرد، این درخواست در کمیسیون بودجه مطرح و بعد از بررسی در صحن شورا برای تصویب ارائه می ‌شود.

حیدری درخصوص دیگر موضوع مطرح شده در صحن علنی شورا گفت: همچنین با توجه به اینکه در سیل گذشته یکی از نقاط ضعف شهرداری عدم تجهیزات کافی از جمله دستگاه بیل بکهو بود اعضای شورا با خرید دو دستگاه بیل بکهو در فاز اول، برای مدیریت بحران شهرداری در حوزه خدمات شهری شهرداری موافقت کردند.