جلسه کمیته سامان ازدواج شهرستان پاکدشت برگزار شد

فرماندار پاکدشت گفت : اجرای درست قوانین جدید مصوب مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های جدید دولت در تسهیل امور جوانان، راه را برای حل بسیاری از مشکلات جوانان هموارتر خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت عصر روز پنجشنبه ، جلسه کمیته سامان ازدواج شهرستان به ریاست محسن اردستانی فرماندار پاکدشت و با حضور حجت‌الاسلام لزومی امام جمعه شهرستان، آخوندی معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ،سرداری رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت، خادمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و دیگر اعضاء به منظور تبیین بند ۲ چهل و یکمین جلسه شورای عالی جوانان، تصمیم گیری پیرامون اجرای مواد ۶ و۷ آیین نامه برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی آموزشی دولتی و ایجاد سامانه اطلاع رسانی مراکز و معرفی امکانات قابل بهره برداری به زوجین در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

بر پایه این گزارش فرماندار پاکدشت در این جلسه گفت : اجرای درست قوانین جدید مصوب مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های جدید دولت در تسهیل امور جوانان، راه را برای حل بسیاری از مشکلات جوانان هموارتر خواهد کرد.

اردستانی به راه‌اندازی کمیته «سامان ازدواج» در پاکدشت اشاره کرده و تسهیل در ازدواج، کمک به تشکیل خانواده در بین قشر جوان و استفاده از ظرفیت مالی خیرین در این امر خیر را از اهداف راه‌اندازی این کمیته عنوان کرد.

وی همچنین بر لزوم هموار کردن مسیر ازدواج آسان جوانان، حذف فرهنگ‌های غلط مرسوم شده امروزی از جمله تشریفات گزاف عروسی، ترویج فرهنگ ازدواج آگاهانه، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد غیردولتی و برگزاری دوره‌های آموزشی قبل، حین و پس از ازدواج برای زوجین برای افزایش دوام زندگی زوجین و پیشگیری از پدیده شوم طلاق تاکید کرد.