جلسه پیگیری حل و فصل جذب اعتبارات کارخانه زباله سوز در رشت

رایزنی شهردار در پایتخت به منظور حل و فصل جذب اعتبارات کارخانه زباله سوز رشت با تشکیل جلسه در دفتر مدیرکل خدمات شهری و محیط زیست سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور صورت گرفت.

به گزارش شهرداران، جلسه‌ای با هدف پیگیری و حل و فصل مسائل مربوط به جذب اعتبارات برای کارخانه زباله سوز در شهر رشت در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ با حضور اعضای مختلف شهرداری و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شد. در این جلسه، حضور داشتند: شهردار رشت، مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، مدیرعامل پسماند شهرداری رشت و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری TTS در تهران.

در این جلسه، به تاکید بر اهمیت جذب اعتبارات ملی برای احداث کارخانه زباله سوز در رشت و نقش اعضای شوراهای شهری و نمایندگان گیلان در این فرآیند پرداخته شد. بر اساس اطلاعات گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، با همدلی و اتحاد مسئولان استانی، استاندار محترم، نمایندگان گیلان به ویژه شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، بودجه مورد نیاز جذب اعتبارات برای احداث این کارخانه فراهم شده است.

همچنین، در این جلسه، مدیران شرکت TTS متعهد شدند پس از تزریق بودجه مورد نیاز در مدت حدود ۲.۵ تا ۳ سال، کارخانه زباله سوز را راه‌اندازی کنند. احداث سوله کارخانه زباله سوز رشت در محل شرکت کود آلی گیلان در مراحل پایانی قرار دارد و با شروع فعالیت این کارخانه، مشکلات مربوط به پسماند در شهر رشت بهبود خواهد یافت.

در نتیجه، می‌توان گفت که جذب اعتبارات ملی و تلاش مشترک مسئولان استانی و شهری برای حل و فصل مسائل مربوط به کارخانه زباله سوز در رشت، یک گام مهم و حیاتی برای بهبود وضعیت محیط زیست و مدیریت پسماند در این منطقه است.