جلسه هماهنگی هفته پدافند غیر عامل در شهرکرد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري جلسه پدافند غيرعامل شهرستان به رياست عبدالعلي ارژنگ فرماندارشهرستان شهرکرد ، و با حضور مديرکل پدافند غيرعامل استان و اعضاي کارگروه پدافند غير عامل شهرستان درمحل سالن جلسات فرمانداري تشکيل گرديد.

درابتدا ادارات آبفا ، برق ،گاز ، پخش فراورده های نفتی و….. به ارائه گزارش پرداختند و در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استان به تشریح دستورالعمل برگزاری برنامه های هفته پدافند غیر عامل که از هشتم آبان ماه آغاز می شود پرداختند.
فرماندار شهرستان شهرکرد در این جلسه با اشاره به اینکه  پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً بابهرگیری از اقدامات غیر نظامی، فنی و مدیریتی است گفت هفته پدافند غیر عامل فرصت مغتنمی برای  آشنایی هر چه بیشتر مسئولین با تهدیداتی است که حوزه امنیت کشور و سلامت جامعه را تهدید می کند و تمامی دستگاه های اجرایی  لازم است تا در کنار یکدیگر با شناسایی تهدیدات در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل ، از بروز خسارات ناشی از این حوادث پیشگیری کنند.  وی با بیان اینکه با انجام مانورلحظه صفرپدافند غیرعامل آمادگی‌های لازم در مواقع حوادث بدست می‌آید گفت:  پدافند غیرعامل به حداقل رساندن آسیب‌ها در سه حوزه تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی است.
فرماندار در پایان اظهارنمود دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با رعایت اصول پدافند غیر عامل ضریب امنیتی تاسیسات را در مواجهه با هر گونه بحران احتمالی افزایش دهند. وی برلزوم تقویت شبکه برق ،لزوم دوگانه سوز کردن نانوایی ها و لزوم مجهز شدن نانوایی ها به مخزن آب ، لزوم ارتقاء تصفیه خانه عمان و فدک جهت مواقع بحرانی لزوم نگهداری از مخازن آب  بررسی وضعیت انتقال خط لوله نفت از جنوب شهرکرد در جاده برگشت و لزوم ایجاد جاده دسترسی  و اجرای مانور لحظه صفرتاکید داشت.