شهردار شهرکرد گفت:

“تکمیل مسیر گردشگری شهرکرد” اولویت مدیریت شهری است

شهردار شهرکرد گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل مسیر گردشگری شهرکرد در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهرداران، محمدحسین واحدیان اظهارداشت: شهرملی نمد یک برند برای شهرکرد است اما زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان لازم است تا تبدیل به شهر جهانی شود، این امر در قدم اول به زیرساخت‌هایی از لحاظ کالبدی شهر با بافت قدیمی در ۸۶ هکتار نیاز دارد.

شهردار شهرکرد افزود: عناصر فرهنگی، مذهبی، تاریخی و اقتصادی باید در این مسیر گردشگری در شهر ملی نمد کنار هم قرار گیرند، مسیر گردشگری_فرهنگی و مذهبی به ثبت این مسیر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری در قدم اول سازمان عمران و بازآفرینی را موظف به اجرای این پروژه مهم کرد که کالبد این مسیر احیا شود و تا این لحظه طرح‌های مصوب در چند نقطه مهم این مسیر شامل بهسازی کف، دیواره و … در حال انجام است.

واحدیان با اشاره به اینکه عناصری باید این مسیر را پویا و تکمیل کند، بیان داشت: طبق آخرین مصوبات فضای شهری مناسبی با بازارچه‌ صنایع دستی در کنار مسجد آقابزرگ ساخته می‌شود که پویایی مسیر گردشگری و ساماندهی مشاغل حوزه نمد از فواید این بازارچه است.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل مسیر گردشگری شهرکرد در نظر گرفته شده است.

شهردار شهرکرد گفت: متولی این مسیر نباید یک دستگاه خاص باشد بلکه باید بخش‌های مختلف شهری، راه‌ و شهرسازی، ادارات خدماتی و تأسیساتی، فرمانداری، صنوف و … با یکدیگر در راستای توسعه این مسیر در تعامل باشند اما در حال حاضر بار اصلی این طرح و محوریت عمده آن با شهرداری است و برای به بهره‌برداری رسیدن این طرح همه تلاش خود را می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه عوارض مشاغلی که قرار است در این مسیر ایجاد شوند رایگان یا در کمترین قیمت خود خواهد بود، بیان کرد: در فصل ۱۱ عوارض ۱۴۰۲ اصناف طبقه‌بندی شدند که بر اساس تبصره ۲ گروه ۵ مشاغل و املاک فرهنگی مانند کلاه و نمدمالی و گیوه‌دوزی ضریب ۴۱ هزارم یعنی کمترین قیمت برای پرداخت عوارض را بگیرند.

واحدیان اظهار داشت: هم مراکز فرهنگی و هم فرهنگسرا باید رونق بگیرند و مورد توجه واقع شوند چراکه برنامه‌های مختلف شغلی، گردشگری و زیبایی برای هویت‌بخشی لازم است اما همه شهر به مرکز شهر ختم نمی‌شود و توسعه شهر در چند بخش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: لازم است برای تقویت پاتوق‌های فرهنگی که به تعاملات اجتماعی ختم می‌شود فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ را ایجاد کرد که تأثیر این مراکز در مناطق کم‌برخوردار بیشتر است.

واحدیان گفت: با درآمدهایی که از مردم دریافت می‌شود تنها می‌شود شهر را در حالت ثابت نگهداشت و برای ایجاد تحول و رشد در شهر باید از پتانسیل سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی استفاده شود.

وی ادامه داد: با حضور در نمایشگاه صنایع دستی تهران که بهمن‌ماه برگزار شد از این فرصت استفاده کردیم و در راستای هویت‌بخشی تمام پروژه‌های گردشگری، بسته‌های فرهنگی مانند کیف، دفترچه و کتاب نمد و دفترچه اطلس سرمایه‌گذاری که معرف بخش‌های مختلف شهر برای سرمایه‌گذاران است را در معرض نمایش گذاشتیم.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: بازخورد این نمایشگاه این بود که ارتباط خوبی با سرمایه‌گذاران گرفته شد و اکنون شاهد ورود بخش خصوصی به شهر هستیم که موفقیت در این مسیر هم‌افزایی و همگرایی بین‌ حوزه‌های مختلف را لازم دارد.

وی در پایان گفت: اصلاح نگاه منفی و امید به آینده رمز موفقیت در جذب سرمایه‌گذار است که با این اتفاق شاهد تحولات عظیمی در راستای جهانی شدن شهر ملی نمد خواهیم بود.