سرمایه گذاری و توسعه شهری اراک

دیدار و نشست مدیر حقوقی سازمان گسترش و‌ نوسازی صنایع ایران و مدیر کل سازمان صمت استان مرکزی با شهردار اراک همکاری های فی مابین کاری در حوزه سرمایه گذاری و توسعه شهری محور گفتگو بود در دیدار و نشست مدیر حقوقی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیر کل سازمان صمت استان مرکزی […]

دیدار و نشست مدیر حقوقی سازمان گسترش و‌ نوسازی صنایع ایران و مدیر کل سازمان صمت استان مرکزی با شهردار اراک

همکاری های فی مابین کاری در حوزه سرمایه گذاری و توسعه شهری محور گفتگو بود در دیدار و نشست مدیر حقوقی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیر کل سازمان صمت استان مرکزی با شهردار اراک، پیرامون همکاری های فی مابین کاری گفتگو شد.

به گزارش شهرداران و  اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، صبح امروز شنبه مورخ هفتم بهمن ماه سال جاری، در دیدار و نشست شهسوار مدیر حقوقی سازمان گسترش و‌ نوسازی صنایع ایران و جودکی مدیر کل سازمان صمت استان مرکزی با دکتر محمودی شهردار اراک، پیرامون تعامل و همکاری های فی مابین کاری در حوزه مدیریت شهری به ویژه مباحث سرمایه گذاری در جهت توسعه شهری، گفتگو و هم‌اندیشی صورت گرفت.

توسعه پایدار شهری ارتقای کیفیت زندگی با لحاظ ظرفیت محیط زیست و پاسخگویی به نیازهای نسل حاضر بدون محدودیت برای آیندگان، تعریف می‌شود. اگرچه توسعه پایدار در ابتدا با بحث‌های محیط زیست آغاز شد. اما از این حیطه پای فراتر گذاشت و در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به صورت جدی بیان گردید.مفهوم توسعه پایدار شهری Sustainable urban development محدوده مشترک حوزه‌های مختلفی است. توسعه پایدار در سطوح مختلفی قابل بحث است و در مقیاس‌های متفاوتی از بافت‌ها ومحلات گرفته تا توسعه پایدار کلان شهرها و توسعه پایدار جهانی بیان می‌شود. توجه به این نکته که اصول پایداری، معیارهای خشک و غیر قابل تغییر نیستند، در جهت نیل به آرمان‌های پایداری، از اهمیت بالایی برخوردار است.رشد جمعیت شهرنشین و افزایش مهاجرت به شهرها، منجر به توسعه غیر قابل کنترل نواحی شهری، کاهش سطح رفاه انسانی، نیل به سمت حومه نشینی و بروز مشکلات فراوان برای مدیران مختلف شهری به ویژه در کشورهای در حال توسعه شده است. بنابراین در این مقاله کوشش شده است تا مفهوم توسعه پایدار شهری جهت بهبود کیفیت زندگی شهری تشریح شود.شهر پایدار نه به شیوهای اقتدارگرایانه و از “بالا”، بلکه به گونه‌ای مردم سالارانه و از “پایین” ساخته شود. نگرش توسعه پایدار بر این اندیشه است که فن آوری نمی تواند هر گونه کاهش منابع طبیعی را جبران سازد و سرمایه طبیعی مکمل سرمایه انسان ساخت است. در این راستا سازمان ملل از مبانی و دیدگاه مفهومی توسعه پایدار حمایت می‌کند. راه دستیابی به توسعه پایدار را وجود بسترهای فرهنگی مناسب می‌داند که با آموزش و آگاهی دادن به مردم می‌توان به آن دست یافت.