سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

توسعه حمل و نقل عمومی از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه با هدف کاهش ترافیک و آلودگی هوا از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری این کلان‌شهر است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  علی صالحی اظهار داشت: ۴۰ درصد از بودجه سال آینده شهرداری اصفهان به طرح‌های مرتبط با حمل و نقل عمومی تعلق دارد که با توجه به معضل افزایش آلودگی هوا از نکات مثبت به شمار می رود.

وی تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوا طرح‌هایی دیگر مانند استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در مجموعه های مختلف شهرداری در نظر گرفته شده است.

صالحی اضافه کرد: بودجه شهرداری اصفهان در سال آینده حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با امسال رشد ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه تکمیل پروژه‌ها از جمله برنامه‌های اصلی سال آینده خواهد بود، ادامه داد: بر اساس مصوبات این نهاد ۷۳ درصد از بودجه برای حوزه‌ عمرانی و زیرساختی و ۲۷ درصد در امور جاری هزینه خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: توجه هر چه بیشتر به مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار نیز در بودجه سال آینده لحاظ شده است، به طوری که بودجه این بخش نسبت به سال ۱۴۰۱ را حدود ۵۰ درصد افزایش دادیم.

به گفته وی توسعه زیرساخت‌های گردشگری، فرهنگی و تفریحی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز از جمله دیگر مواردیست که در بودجه سال آینده بیشتر به آن بها داده شده است.