مقام عالی دولت در استان زنجان:

توسعه تولید از رویکردهای کلان مجموعه تولید انرژی در استان زنجان باشد

مقام عالی دولت در استان زنجان ، با تأکید بر اینکه یکی از حرکت ها و رفتارهای بزرگ مجموعه تولید انرژی در استان، رویکرد توسعه تولید باشد، گفت: حرکت و رویکرد صنایع بزرگ باید به سمتی باشد که خودشان، تولید کننده برق باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان ،  دکتر محسن افشارچی، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و  آیین بهره‌برداری از پروژه‌های  دهه فجر شرکت توزیع برق استان زنجان،  که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، بصورت ارتباط تصویری  از محل ساختمان مرکزی با چهار نقطه از محل پروژه‌ها، برگزار شد، با اشاره به اینکه در کل کشور حرکت به سمتی است که صنایع بزرگ کشور را از حوزه تولید رسمی برق کشور مستقل کنند،  اظهار داشت: با این رویکرد و اجرایی شدن این مهم، حجم زیادی از بار دوشمان در حوزه تولید انرژی کم می شود.

وی با بیان اینکه مسئله تولید انرژی در حد انرژی های نو، به صورت توسعه یافته  حتی در حد یک خانه روستایی هم  موثر خواهد بود تاکید کرد: انجام این کار در حجم و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، انرژی بیشتری را می طلبد اما افراد را هم می توان با سرمایه های کوچک به سمت تولید انرژی  سوق داد.

استاندار زنجان تصریح کرد:  این نوع اقدامات، حرکت بسیار پسندیده‌ای در حوزه تولید برق خواهد بود و در همه استان ها رویکرد به این سمت است.

دکتر افشارچی اظهار امیدواری کرد: در دهه فجر سال آینده، رخدادهای مثبتی در حوزه تولید انرژی با تمرکز بر راندمان و بازدهی را شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارهای روزانه شرکت توزیع برق، در حد  قابل قبول در حال انجام است گفت: از مصادیق این نمونه از کارها، انجام امور برق در پروژه سبزه میدان در عرض ۱۵ روز  بود که بسیار پسندیده و  جای تقدیر دارد.

گفتنی است در پنجمین روز از دهه مبارک فجر،  ۳۷ پروژه در قالب ۵۸۹ ریز پروژه با اعتباری بالغ بر  ۱۳۲۳ میلیارد  ریال در استان به بهره برداری رسید  که بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان، این پروژه‌ها در فاصله زمانی هفته دولت تا دهه فجر امسال طرح و به سرانجام رسیده است.