وقتی تمام شهر رنگ آسفالت تازه می‌گیرد

توزیع ۱۹ هزار تن آسفالت طی ۵۰ روز نخست امسال

شهرداری تبریز طی سال جاری اهتمام ویژه‌ای در توزیع آسفالت اساسی در معابر اصلی دارد و این موضوع را می‌توان در افزایش قابل توجه بودجه این مجموعه در حوزه آسفالت به وضوح مشاهده کرد.

به گزارش شهرداران، اختصاص ۲۹۲ میلیارد تومان تنها برای آسفالت اساسی معابر شهر که بر اساس اولویت، نیازسنجی و توسط کمیته فنی شهرداری تبریز صورت می‌گیرد، تنها بخشی از بودجه سال جاری برای آسفالت معابر شهری است.

در کنار این موضوع، لکه‌گیری و چاله‌زدایی نیز در دستور کار شهرداری‌های نواحی در مناطق دهگانه قرار می‌گیرد که بودجه‌ای جداگانه از آسفالت اساسی معابر دارد. لکه‌گیری و چاله‌زدایی محلات و معابر کوچک حول وظایف شهرداران مناطق قرار گفته و بودجه آن نیز برای نواحی مناطق تعریف شده است.

سال گذشته شهرداری تبریز با ۲۰۶ میلیارد تومان بودجه آسفالت ۲۱۰ هزار تن آسفالت به صورت اساسی و لکه‌گیری در سطح شهر توزیع کرد و امسال نیز با توجه به افزایش چشمگیر بودجه این حوزه، انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته عملکرد مطلوبی در این حوزه ارائه شود.

بر همین اساس از ابتدای سال جاری، توزیع آسفالت به صورت اساسی و لکه‌گیری در دستور کار شهرداری های نواحی، نواحی دهگانه و سازمان عمران شهرداری تبریز قرار گرفته است که تا ۱۷ اردیبهشت سال جاری ۱۹ هزار تن آسفالت به صورت اساسی و لکه‌گیری در سطح شهر توزیع شده است.

در این بین مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر از ابتدای سال جاری تا به امروز بیشترین برخورداری از توزیع آسفالت را دارند. ۳ هزار تن آسفالت از ابتدای سال جاری تا به امروز در مناطق غرب و شمال‌غرب تبریز توزیع شده است که نشان از همراهی شهرداری تبریز با سیاست‌های شورای اسلامی شهر در توزیع متوازن منابع شهر و تحقق عدالت شهری دارد.

در هفته‌ نخست اردیبهشت، شهرداری تبریز با توزیع حدود سه هزار تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر، ساماندهی معابر شهر را که یکی از مطالبات جدی شهروندان و از اولویت‌های مدیریت شهری است، تداوم بخشید.

در دومین هفته‌ اردیبهشت نیز این مجموعه با توزیع حدود چهار هزار و ۵۰۰ تن آسفالت اساسی و لکه‌گیری در نقاط مختلف شهر گامی موثر جهت ساماندهی معابر شهر و تسهیل در تردد شهروندان انجام داده است.

تهیه و توزیع آسفالت یکدست و با کیفیت مأموریت اصلی شهرداری تبریز در بهسازی معابر عمومی شهر است که در این راستا علاوه بر کارخانه ۱۶۰ تنی آسفالت، و اورهال دو کارخانه تولید آسفالت با ظرفیت ۸۰ هزار و ۱۲۰ هزار تنی، شهرداری تبریز قصد دارد دومین کارخانه بزرگ و ۱۶۰ هزار تنی این مجموعه در را در شمال تبریز راه‌اندازی کند. همچنین به منظور توزیع آسفالت یک‌رنگ و با کیفیت، شهرداری تبریز اقدام به خرید معدن مصالح اولیه تولید آسفالت در حوالی شهر صوفیان کرده است که توانایی تأمین مصالح آسفالت تبریز برای ۴۰ سال را دارد.