بررسی مشکلات هشت طرح تولیدی در ستاد تسهیل استان

تعطیلی واحدهای تولیدی استان خط قرمز ماست

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی استان خط قرمز ماست، تاکید کرد: هیچکدام از دستگاه‌های خدمات رسان نباید بدون هماهنگی با استانداری خدمات خود را به واحدهای تولیدی قطع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ “بهمن امیری مقدم” در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بیان اینکه ایجاد اشتغال از ضروریات و اولویت های کاری مهم در استان است، تصریح کرد: هرآنچه که منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی شود، خط قرمز ما است.

وی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی با جدیت در استان دنبال خواهد شد و از سوی دیگر از این واحدها می خواهیم برای کمک به رونق اقتصادی و بهره مندی دیگر واحدهای تولیدی از تسهیلات بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات به موقع خود به بانک ها اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در جلسات ستاد تسهیل استان موضوعات مختلفی برای کمک به تولید و رونق اقتصادی در استان پرداخته می شود و در این جلسات تلاش می شود تا موانع از سر راه واحدهای تولیدی برداشته شود.

مقام عالی استان همچنین رعایت الگوی مصرف در واحدهای تولیدی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اینکه اعلام می‌کنیم ارائه خدمات به هیچ واحدی قطع نشود به این معنا نیست که واحدها مصرف صحیح انرژی را در برنامه نداشته باشند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برای رعایت الگوی مصرف باید به سمت مصرف هوشمند انرژی گام برداریم.

امیری مقدم عنوان کرد: اگرچه رویکرد اصلی ما تعامل با بنگاه‌های اقتصادی است، اما نباید این فرهنگ جا بیفتد که اگر یک واحدی تسهیلات گرفت به فکر بازپرداخت آن نباشد.

استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن فصل بودجه، مدیران استان باید روزهای اول هفته را به پیگیری مباحث بودجه ۱۴۰۲ خود در تهران اختصاص دهند و پیگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی، کمک به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام و تعیین تکلیف بدهی‌های معوق مهمترین موضوعاتی بود که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد.