ترمیم و مرمت آبنمای بوستان قرآن تبریز با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار

شهردار منطقه ۷ تبریز از ترمیم و مرمت آبنمای بوستان قرآن با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش شهریار، محمد رشتبری در بازدید از این پروژه اظهار کرد: آبنمای بوستان قرآن که مطابق با معماری سنتی و اسلامی بوده، فضایی پویا و زنده را در این محل که معماری ایرانی اسلامی داشته، فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ترمیم و نگهداشت بافت بوستان قرآن، گفت: آبنمای بوستان قرآن توسط معاونت فنی عمرانی شهرداری ترمیم و مرمت شد و عایق‌بندی آن اصلاح و لوله‌ها و پمپ‌های آن تعویض شد.
رشتبری همچنین به استفاده از کاشی‌های سنتی در اجرای کاشی‌کاری مجدد این آبنما اشاره کرد و افزود: در راستای زیباسازی آبنما، کاشی‌های رویه آن نیز تعویض شد.
شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به اهمیت ویژه نگهداشت و مرمت بوستان قرآن یادآور شد: معماری به کار رفته در احداث بوستان قرآن و تمامی المان‌های این مجموعه بهره گرفته شده از معماری سنتی و ایرانی اسلامی بوده که یکی از عوامل مقبولیت این مجموعه فضای آرامش‌بخش و همخوان با فرهنگ و ارزش‌های این شهر و مردمانش بوده که در زیبایی بافت شهری نیز تاثیرگذار است. از این رو شهرداری منطقه نیز در نگهداشت این مجموعه تلاش مضاعفی داشته و بر احداث مجموعه‌هایی همخوان با معماری‌های سنتی ایرانی اسلامی تاکید دارد.