تداوم کف‌سازی فاز دوم مجموعه فرهنگی تاریخی باغشمال

شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: عملیات کف سازی به متراژ پنج هزار متر مربع در فاز دوم پارک باغشمال تداوم دارد.

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند با اعلام این خبر افزود: تا کنون بیش از سه هزار متر از این مسیر کف سازی شده و همچنین به طول ۴۰۰ متر نیز جدول گذاری انجام گرفته است.

پورخردمند افزود: با توجه به وسعت مساحت پارک باغشمال و لزوم استفاده هر چه سریع تر شهروندان از این فضای سبز و مفرح در مرکز شهر تبریز، مطابق برنامه ریزی ها فاز اول این پارک در ۴۶ هزار متر مربع سال گذشته احداث، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات عمرانی در ۵۳ هزار مترمربع  فاز دوم تداوم دارد.

وی با اعلام این خبر که عملیات عمرانی جهت احداث فاز دوم پارک باغشمال در چند جبهه ادامه دارد، افزود: هم اکنون عملیات کف سازی و جدول گذاری پیاده راه ها در حال انجام است و این پیاده راه های اصلی و فرعی با کف پوش های بتنی پیش ساخته کف سازی می شوند.

پورخردمند با اعلام اینکه در کنار کف سازی پیاده راه ها عملیات جدول گذاری نیز در حال انجام است، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰۰ متر از این مسیر کف سازی شده و همچنین به طول ۴۰۰ متر نیز جدول گذاری انجام گرفته است.

شهردار منطقه ۳ ادامه داد: این عملیات  به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع از ضلع جنوبی کلاه فرهنگی شروع شده و تا امتداد خیابان آزادی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: وسعت فضای سبز مجموعه تاریخی – فرهنگی باغشمال در سطح حوزه استحفاظی منطقه ۳ قابل توجه است به طوری که بر افزایش سرانه فضای سبز سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۳ به مقدار نیم مترمربع می افزاید.

شهردار منطقه ۳ همچنین با تاکید به تسریع در روند آماده سازی ۲ باب سرویس بهداشتی احداثی در پارک باغشمال، گفت: بعد از اتمام عملیات پارتیشن بندی، کاشی کاری فضای داخلی، هم اکنون عملیات شروع نماکاری این ۲ باب سرویس بهداشتی در احل انجام است.

وی افزود: سرویس های بهداشتی مجموعه فرهنگی تاریخی پارک باغشمال در ضلع غربی پارک در حال احداث می باشد که دارای ۶ چشمه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه سرویس بهداشتی این پارک به صورت مجزا برای بانوان و آقایان خواهد بود تاکید کرد: تمهیدات لازم نیز برای رفاه حال معلولین نیز در این خصوص اندیشیده شده است.