تداوم کفسازی در کوچه تاریخی پاساژ تبریز

شهردار منطقه ۸ از اجرای بی‌وقفه عملیات کفسازی در کوچه تاریخی پاساژ خبر داد.

به گزارش شهریار، رضا جانفشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور توسعه معابر پیاده راهی در محدوده مرکزی شهر، از هفته‌های گذشته معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ عملیات تخریب آسفالت، جدول‌گذاری، زیرسازی و کفسازی در کوچه پاساژ را آغاز کرده و عملیات سنگفرش این مسیر بدون وقفه در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه در راستای ساماندهی و سنگفرش معبر تاریخی کوچه پاساژ که زمانی مقر کنسولگری‌های کشورهای مختلف بوده و اولین هتل تبریز با نام گرند هتل و اولین سینمای ایران با نام سینما سولی در این مسیر تاریخی قرار داشت، انجام می‌پذیرد تا این مسیر تاریخی به محور گردشگری تبریز تبدیل شود.
جانفشان گفت: نام پاساژ برگرفته شده از زبان فرانسوی به معنی پیاده‌راه است که به نوعی اولین پیاده‌راه کشور در این منطقه بنا شده بود و اکنون تلاش می‌کنیم تا اصالت و هویت تاریخی این منطقه را با سنگفرش کردن و مرمت جداره‌های تاریخی مسیر احیا کرده و این مسیر تاریخی را به پیاده‌راه گردشگری تبریز تبدیل کنیم.

شهردار منطقه ۸ در خصوص پروژه سنگفرش پاساژ گفت: در قالب این طرح دو پیاده‌رو در ضلع شرقی و غربی کوچه پاساژ احداث می‌شود که مسیر ترددی خودرو نیز به صورت سنگفرش در میان این دو پیاده‌رو در نظر گرفته شده است.