تجلیل شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از حسن تقی زاده نخبه هنری تبریز

شهردار تبریز با حضور در منزل حسن تقی زاده نخبه هنری ساکن در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۵، از وی تجلیل کرد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در ششمین جلسه دور دوم قرار خدمت به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم زعفرانچی‌لر، حکیمه غفوری و احد صادقی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و سیاوش فتح اللهی شهردار منطقه ۵ با حضور در منزل حسن تقی زاده از وی تجلیل کرد.

یعقوب هوشیار در این دیدار اظهار کرد : سرمایه‌های اجتماعی فرصت مناسبی برای توسعه همه جانبه شهر تبریز است و در این راستا شهرداری تبریز پیشگام تجلیل از نخبگان و خانواده معظم شهدا است.

شهردار تبریز ضمن یادآوری اینکه هنرمندان در رشته‌های متنوع هنری مایه افتخار شهر هستند، اظهار کرد:متاسفانه به قدری  امور  اجرایی وقت و انرژی مدیران را به خود اختصاص داده که از مسائل مهم دیگر همانند فرهنگ و هنر غافل شده ایم.

شهردار تبریز گفت: باید به سطحی از  بلوغ برسیم که در شهر تبریز اولویت مان را از امور خدماتی به کارکردهای اجتماعی و فرهنگی، هنری تغییر دهیم. اگر بتوانیم تمرکز کاری را به سمت موضوعات هنری،  اجتماعی و ورزشی  سوق دهیم کار بزرگی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در سال آینده نزدیک به دو هزار برنامه در قالب پیوست فرهنگی اجتماعی و ورزشی به شورای اسلامی شهر تبریز ارائه می‌دهیم، گفت: از مدیران مناطق و همکاران و تمامی دلسوزان شهر خواسته ایم پیشنهادات خود را در این موضوع ارائه دهند.

همچنین حسن تقی زاده کرمانی در این دیدار گفت:  روح و جسم من از یازده سالگی با خط و نقاشی و موسیقی عجین شده است و در آموزشگاه‌ها و مراکز هنری و مساجد به جوانان و علاقمندان بدون هیچ ادعایی  آموزش داده ام.

وی ادامه داد: آموزش مدوام رکن اساسی موفقیت من بوده است طی این سال‌ها قریب به بیست هزار هنرجو داشته ام.

حسن تقی زاده کرمانی یکی از نخبگان هنری است که در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۴۰ در محله سرخاب تبریز متولد شد و از اوایل کودکی خوشنویسی را آغاز و نزد اساتید بزرگ، فنون خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث را فرا گرفته است.

این هنرمند در سال ۱۳۸۶ موفق به کسب درجه فوق ممتاز خوشنویسی شد و یک‌سال بعد به درجه استادی دست یافت.

وی همچنین دارای نشان درجه یک هنر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کرمانی در کنار فعالیتهای هنری در حوزه کتاب نیز فعالیت داشته و چندین جلد کتاب رسم الخط آسان خوشنویسی را به چاپ رسانده است. در کنار آن، کتابت قرآن مجید، کتابت دیوان حافظ، کتابت دعای کمیل، کتابت دعای عرفه و مجموعه زلف آشفته از دیگر آثار وی به شمار می رود.

شهردار تبریز در خاتمه  این دیدار از نسخه خطی دیوان حافظ تحریر شده توسط استاد کرمانی و دیگر آثار وی نیز بازدید کرد.

گفتنی است یک تابلوی خط نستعلیق از سوی استاد کرمانی به یعقوب هوشیار شهردار تبریز اهدا شد.