نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تلاش مدیریت برای بهره‌برداری خط دو متروی اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:تلاش مدیریت شهری ششم بر این است که تا پایان این دوره خط دو متروی اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم، اما این اقدام مستلزم تأمین بودجه مورد نیاز است، زیرا در حال حاضر هزینه قطار شهری بسیار سنگین است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی اظهار کرد: بهره‌برداری از خط دو مترو، بخشی از مشکلات حوزه حمل‌ونقل این کلان‌شهر کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رفتارهای ترافیکی باید بهبود یابد، زیرا این موضوع حدود ۱۵ درصد در ترافیک شهر تأثیرگذار است؛ همچنین ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید توسعه یابد، می‌افزاید: می‌توان گفت که در حال حاضر مترو نداریم، زیرا در کلان‌شهرها باید خطوط مختلفی از این سیستم وجود داشته باشد که با دیگر سیستم‌های حمل‌ونقلی مرتبط باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان می‌کند: تلاش مدیریت شهری ششم بر این است که تا پایان این دوره خط دو متروی اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم، اما این اقدام مستلزم تأمین بودجه مورد نیاز است، زیرا در حال حاضر هزینه قطار شهری بسیار سنگین است.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر هر کیلومتر قطار شهری حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر کمک‌های دولت به‌موقع پرداخت شود، تلاش می‌کنیم تا پایان این دوره مدیریت شهری خط دوم را به صورت کامل یا حتی بخش‌هایی از آن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

قربانی می‌افزاید: رینگ چهارم ترافیکی یا حلقه حفاظتی اصفهان یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است که باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر بخشی از این حلقه از جمله مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی و سمت شمال در شبکه ترافیکی شهر اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است، اما امیدواریم تا پایان سال جاری از منطقه شرق اصفهان نیز بخشی از پروژه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه می‌کند: پیگیری‌های لازم انجام شده است تا ادامه پروژه رینگ چهارم از سمت جنوب شهر نیز سال آینده به صورت کامل به بهره‌برداری برسد و ترافیک عبوری از سمت بزرگراه شهید اقارب‌پرست را کاهش دهد.