سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، خبر داد:

بهبود وضعیت فضای سبز مجتمع باغلارباغی با تامین منابع آب مورد نیاز

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از بهبود وضع کیفی و کمی فضای سبز مجتمع تفریحی و گردشی باغلارباغی با تامین آب خام مورد نیاز این مجموعه خبر داد.

به گزارش شهرداران، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، سیامک آسیایی، در بازدید صبح امروز خود از مجتمع باغلارباغی تبریز، اعلام کرد که تامین آب خام مورد نیاز این مجموعه بهبود یافته است. وی اعلام کرد که مجتمع باغلارباغی تبریز در سالهای اخیر با مشکلات عدیده‌ای در حوزه آبیاری درختان و فضاهای سبز روبرو بوده است، به خصوص به دلیل کاهش سفره های زیرزمینی و قطعی آب. اما با تامین بخشی از نیاز آبی فضاهای سبز این مجتمع از منابع آب پارک ولی عصر در ماه‌های اخیر، وضعیت کمی و کیفی فضاهای سبز مجموعه بهبود یافته است.

برای حل مشکل آب در این مجتمع، سپتیک و مخازن آب موجود با تانکرهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حال پر شدن است. با ادامه این روند و آبیاری منظم درختان، وضعیت کمی و کیفی فضاهای سبز این مجموعه بهبود خواهد یافت. همچنین، برای بهبود وضعیت فضای سبز این مجتمع، برنامه‌ای برای آبیاری مستمر و ترمیم تشتک پای درختان، دفع علف های هرز، هرس و سمپاشی و حذف شاخه‌های خشک درختان در حال انجام است.

مجتمع باغلارباغی یکی از مراکز اصلی گردشگری در شهر تبریز است. شرکت بهره بردار پروژه گستر بر عهده رسیدگی به وضعیت فضای سبز این مجتمع است و در راستای نگهداری مطلوب و بهبود کمی و کیفی فضاهای موجود، تذکرات لازم ارائه شده است. در حال حاضر، برنامه‌هایی انجام می‌شود تا وضعیت فضای سبز مجتمع باغلارباغی بهبود یابد و به گردشگران و بازدیدکنندگان خدماتی بهتر ارائه شود.