با حضور خانواده سردار شهید بیژن گرد و مسئولان استان و شهرستان؛

بزرگراه مزین به نام شهید بیژن گرد افتتاح شد

بزرگراه سردار شهید بیژن گُرد (گذر سرتل به تنگک) مزین به نام شهید بیژن گرد با ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار و به طول ۳.۳ کیلومتر در حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و شماری از مسئولان استانی در بوشهر به بهره‌برداری رسید.
به گزارش شهرداران، به نقل از واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، این آیین با حضور همشریان بوشهری به‌ویژه شهروندان محلات جنوبی و مسئولان همراه شده بود تا این حضور پررنگ به نحوی بیانگر اهمیت و جایگاه ویژه گذر سرتل – تنگک برای شهروندان باشد‌.
شهردار بوشهر چهارشنبه شب در آیین یاد شده، اظهار کرد: براساس تعهدی که با رویکرد حرکتی جهادی و انقلابی با تمرکز بر تحول و دکرگونی به مردم دادم، اکنون با همت شورای جدید و مجموعه شهرداری شاهد تحولات چشمگیر در تمام نقاط شهر بوشهر هستیم.
حسین حیدری بیان کرد: اکنون اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، شهرسازی و همچنین تملک و بازگشایی معابر در جای جای شهر بوشهر محقق شده که این روند همچنان با جدیت تداوم می‌یابد.
شهردار بوشهر تصریح کرد: در فضای مسموم رسانه‌های معاند، وظیفه ماست که با جهاد تبیین اقدامات ارزشمند انجام شده در کوتاه‌مدت اطلاع‌رسانی شود هر چند که خود مردم نیز از فعالیت‌های انجام شده اطلاع لازم و کافی دارند.
حیدری یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، امام راحل حضور در جبهه را واجب کفایی دانستند ولی اکنون رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را به واسطه تهاجم گسترده دشمن و همچنین ایجاد ناامیدی به عنوان واجب عینی معرفی کردند.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس اصولگرا و اصلاح طلبی نبود و همه با اتحاد و همدلی توانستد موفقیت‌های ارزشمندی را رقم بزنند.
شهردار بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: شهرداری بوشهر در ۲ سال گذشته ده‌ها پروژه را به بهره‌برداری رسانده و در اکثر پروژه‌ها براساس مدت پیمان عمل شد و چنانچه تاخیری رخ داده نیز ناخواسته بوده است.
وی همچنین با تقدیر از مشارکت نیروگاه اتمی بوشهر در اجرای پروژه یاد شده اظهار کرد: بزرگراه سرتل – تنگک از حیث پدافند غیرعامل و کاهش بار ترافیک محلات جنوبی بسیار حائز اهمیت است. امید است نیروگاه اتمی بوشهر در احداث پارک ۱۵۳ هکتاری نیز کمک کند تا آن را به‌عنوان پروژه‌ای شاخص در حوزه گردشگری به مردم هدیه کنیم.
وی یادآور شد: در احداث گذر تحقیقات در بوشهر حدفاصل پارک دانشجو تا بیمارستان سلمان فارسی زیرساخت آن احداث و پیش‌بینی شده در آینده نزدیک به بهره‌‎برداری برسد.
گفتنی است، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، استاندار، معاونین استاندار، فرمانده سپاه امام صادق (ع)، مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر، فرماندار، اعضای شورای شهر و… از جمله مسئولان حاضر در این آیین باشکوه بودند.