برگزاری جلسه عمران و آبادانی منطقه ۴

به همت معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ جلسه توجیهی عمران و آبادانی فضای سبز منطقه برگزار شد.

به گزارش شهرداران،به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، جلسه عمران و آبادانی منطقه ۴با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست، رئیس اداره فضای سبز، پیمانکاران و ناظران وبرگزار شد.

شایان ذکر است جلسه عمران و آبادانی منطقه ۴ با هدف پیشبرد اهداف مدیریت شهری در راستای بهبود محیط شهر در ساختمان معاونت خدمات شهری و محیط زیست برگزار شد.
مهندس میرسعید در این جلسه ضمن معرفی سرکار خانم مهندس حبیبی رئیس جدید اداره فضای سبز خاطرنشان کرد: برای پیشبرد و توسعه فضای سبز تلاش همکاران باعث پیشرفت، حفظ و نگهداری فضای سبز می شود‌.
در این جلسه رئیس اداره فضای سبز ضمن ارائه برنامه ها و اقدامات خود در زمینه توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز بر نحوه عملکرد وکنترل  پیمانکاران با توجه به شروع فصل عملیات به زراعی و چگونگی اجرایی کردن اقدامات فضای سبز در فصل جاری اشاره کرد.وجود فضای سبز در شهر تهران به واسطه معضل آلودگی هوا میتواند به روند بهب.د فضای شهری و چشم انداز شهری کمک شایان توجهی بکند.طراحی و اجرای بهینه فضاهای شهری و آبادانی فضاهای بایر و مختروک در سطح منطقه میتواند به بهبود چشم انداز شهری کمک کند.منطقه ۴ تهران که پرجمعیت‌ترین و وسیع‌ترین منطقه پایتخت است (بدون لحاظ کردن حریم مناطق دیگر)، گذشته از محله‌های اعیان‌نشینی چون پاسداران و ضرابخانه، محله‌های پرآسیبی مثل شمیران‌نو و خاک‌سفید را نیز در بر می‌گیرد. به همین دلیل، مشکلات و مسائل محله‌های مختلف این منطقه از نظر نوع و کمیت و کیفیت تفاوت‌های آشکاری با هم دارند. به لحاظ هویتی نیز، محله‌های این منطقه دارای شدت و ضعف هستند؛ پاسداران، تهرانپارس، لویزان و مجیدیه از محله‌هایی‌اند که هویت و انسجام محلی استواری دارند و خاک‌سفید، حکیمیه، شمیران‌نو از این منظر در وضع مطلوبی به سر نمی‌برند.
این منطقه از شمال به بزرگراه شهید سرلشکر بابایی، از جنوب به بزرگراه رسالت و خیابان دماوند، از شرق به جاده تلو و لشکرک و از غرب به خیابان پاسداران و خیابان دکتر شریعتی محدود می‌شود و شرقی‌ترین بافت مسکونی شهر تهران به‌شمار می‌آید. در گذشته، بسیاری از محله‌ها این منطقه به‌صورت روستای بسیار کوچک یا بخشی از اراضی آنها به حساب می‌آمدند.