مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز تشریح کرد:

برنامه‌های مهم سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز از پیش بینی بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی این سازمان در سال آینده خبر داد و گفت:۴۸ درصد بودجه سال آینده مربوط به پروژه‌های عمرانی است.

به گزارش شهرداران، فرخ جلالی در یکصد و بیست و پنجمین جلسله شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه ۱۴۰۲ سال برگزار شد، اظهار کرد: بودجه امسال سازمان ۷۵ میلیارد تومان بود که ۳۷ میلیارد آن در بخش عمرانی و ۳۸ میلیارد دیگر مربوط به هزینه های جاری بوده است.

وی افزود: تا بهمن ماه امسال ۱۱۴ درصد بودجه تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۶ هزار و ۵۰۰ باب قبر بتنی یک و دو  طبقه‌ خریداری و نصب شده یادآور شد:علاوه بر اجرای فاضلاب ساختمان سازمان، ۱۳۰ باب قبر برای قبور مطهر شهدای جاوید الاثر آماده سازی شده و  پنج رشته خیابان جدید به طول ۱۱۰۰ متر احداث شده است.

جلالی با اشاره به عملیات آسفالت ریزی های سازمان  افزود: هزار و ۸۰۰ تن آسفالت‌  طی سال جاری توسط سازمان استفاده و برای عملیات عمرانی لکه گیری هم  ۹۵۰ تن  آسفالت مصرف شده است. همچنین جدول سازی بلوک ها و کفسازی، خط کشی ترافیکی و اجرای باند کندرو روبروی بلوک ۱۰۴پروژه‌های در دست اجرای این سازمان است.

 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به کم وکیف بودجه سال آینده سازمان خاطرنشان کرد:۱۲۰ میلیارد تومان برای بودجه سال آینده سازمان پیش بینی شده که ۴۸ درصد از بودجه مربوط به پروژه های عمرانی است.

وی از افزایش ۴۰ درصدی تعرفه عوارض محلی در سال  ۱۴۰۲ خبر داد و در تشریح برنامه های سال آینده گفت: ایجاد سردخانه زیرصفر درجه، توسعه و بهبود روشنایی معابر، خرید زمین برای آرامستان جدید تبریز، ساماندهی سنگ فروشی‌ها و ایجاد شهرک حجاری و سنگ فروشی، دو بانده کردن مسیر ورودی و خروجی وادی رحمت تبریز و هوشمندسازی ارائه خدمات متوفیان از جمله فروش قبور از برنامه های پیش بینی شده سازمان در سال آینده است.

جلالی از دفن هفت هزار و ۲۶۶ متوفی از ابتدای سال در آرامستان های شهر تبریز خبر داد و گفت: دو هزار و ۴۰۵ نفر از این متوفیان خانم و مابقی مرد هستند.