معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:

برای رفع نابسامانی‌های فرهنگی راهی جز تعلیم و تربیت نداریم

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بنا باشد نابسامانی‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... را حل کنیم راهی جز تعلیم و تربیت نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “مجتبی همتی‌فر” در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش و مدیریت شهری با عنوان «مدرسه به وسعت شهر»، اظهار کرد: این رویداد در ایام میلاد حضرت رسول (ص)؛ بزرگ مربی که تربیت شده مکتب ایشان هستیم و هفته ملی کودک که یکی از مناسبت‌های تربیتی به حساب می‌آید، برگزار شد.

وی افزود: یکی از آرمان‌های اصلی که در کشور توسط مقام معظم رهبری به عنوان کلید واژه اصلی تمام حرکت‌ها تاکید می‌شود پیشرفت است که اگر بخواهیم در کشور، استان، شهر و محله آن را محقق کنیم راهی جز اینکه به تعلیم و تربیت بپردازیم؛ نداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کودکی و نوجوانی فرصتی طلایی برای رشد و تکوین هویت است زیرا پذیرندگی بالایی دارند و مستعد تغییر و حرکت هستند به همین دلیل از این جنبه اهمیت پیدا می‌کند.

همتی‌فر اضافه کرد: ما در شهرها با یک آسیب مواجه هستیم که شامل نگاه بخشی‌نگر و فعالیت جدا از همه نهادها و تفکیک سازمانی نهادها می‌شود حال فرصتی فراهم شده که مجموعه نهادهای فرهنگی شهر که در زندگی روزمره درگیر آن هستیم؛ در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی امسال نکته‌ای را مطرح کردند؛ ایشان در رابطه با دانشگاه گفتند دشمن به دنبال ایدئولوژی‌زدایی است؛ آرمان‌زدایی و مدیریت‌زدایی بر دو نکته آرمان و هویت تاکید دارد یعنی فردی را بدون آرمان کنیم؛ برخی از نشانه‌ها نشان دهنده تخریب یا دلبستگی به چیزی جز به دین خاک و مکتب است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مساله اصلی دشمن، مسئله فرهنگی است و باید به صورت فرهنگی با آن برخورد کرد و اگر کوتاهی صورت می‌گیرد مقصر اصلی مدیران هستند زیرا این جوان دست‌پرورده ما است و کوتاهی ما موجب شده دشمن بتواند بر روی آن تمرکز کند.

وی ادامه داد: اقتضای نوجوان جنب و جوش است و آرمان‌ها تعیین می‌کند که هیجانات آن کجا خرج شود اگر ما در آرمان‌سازی برای آن کوتاهی کرده باشیم شاهد عواقب آن خواهیم بود.