استاندار ایلام:

برای حفظ سلامت مردم، ورزش در سبد خانوار ها قرار گیرد …

استاندار ایلام در نشست مجمع سلامت استان: ۷۵ درصد تسهیلات فرزند آوری در ایلام پرداخت شده است/۸۸۵ میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال برای تسهیلات فرزند آوری پرداخت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز دوشنبه ۲ آبان در سومین مجمع سلامت استان، گفت: مجموع میزان موالید استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر بوده است که از این میزان و از مجموع کل متقاضیان دریافت تسهیلات فرزند آوری، ۷۵ درصد تسهیلات دریافت کردند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای موضوع جوانی جمعیت باید همه دستگاه های مرتبط پای کار باشند و بصورت دوره ای گزارش ارائه دهند.
استاندار ایلام گفت: کارگروه سلامت از کارگروه های بسیار خوب و مفید استان است که شکل گرفته و در این کارگروه گزارشات خوبی از نظر آمار و ارقام و جایگاه استان در سطوح مختلف مطرح شد.
دکتر بهرام نیا اضافه کرد: ۴۰ درصد از حوزه سلامت به سلامت اجتماعی و ارتباطات و جایگاه شغلی اشخاص بر می گردد و ۲۰ درصد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.
وی با اشاره به برگزاری همایش ورزش صبحگاهی بمناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی، گفت: جمعیت قابل توجه ای از بانوان و مدیران و کارکنان در این همایش حضور داشتند که پیام آن این است که به حوزه سلامت مردم استان توجه ویژه داریم.
استاندار ایلام گفت: اضافه وزن در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که پایه خیلی از بیماریهای است در این راستا لازم است که ورزش در دستور کار همه مردم استان باشد.
وی با اشاره به موضوع حیوان گزیدگی در ایلام بعنوان یک چالش جدی، گفت: کمیته اضطراری با مسئولیت دانشگاه تشکیل و تمهیدات لازم اتخاذ شود.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه بایست سیاست تشویقی فرزند آوری اجرایی شود، اضافه کرد: چراکه پیری جمعیت، کاهش نیروی کار، کاهش رشد اقتصادی، افزایش رکود اقتصادی و تورم را در پی دارد.
وی ادامه داد: در مقایسه ملی نرخ موالید استان جایگاه ۱۷ کشور را داریم و نرخ رشد جمعیت در ایلام ۱.۴۹ اما میانگین کشور ۱.۶۹ است با این حال برابر هر فوتی ما سه نفر تولد داریم.
استاندار ایلام در پایان گفت: در ایلام از هر ۱۰۰۰ نفر ۱۵ موالید داریم که این میانگین در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۷ موالید است.