استاندار کرمان:

با تکنولوژی روز، فراوری و بسته بندی محصولات کشاورزی کرمان را افزایش دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان صبح امروز ۸ مهرماه ۱۴۰۱، ششمین جشنواره ملی پسته با حضور رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و با همراهی فرماندار رفسنجان،نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و جمعی از مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی در جوادیه فلاح رفسنجان برگزار شد. استاندار کرمان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان صبح امروز ۸ مهرماه ۱۴۰۱، ششمین جشنواره ملی پسته با حضور رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان و با همراهی فرماندار رفسنجان،نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و جمعی از مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی در جوادیه فلاح رفسنجان برگزار شد.
استاندار کرمان در این جشنواره بر لزوم فرآوری پسته تاکید کرد و گفت: زندگی مردم رفسنجان به پسته وابسته است لذا باید با فناوری‌ و تکنولوژی های روز محصولات کشاورزی را فرآوری و بسته‌بندی کرد.
دکتر فداکار در ادامه افزود:  به دلایل مختلف، امسال پسته زیادی برداشت نشد و فقط ۱۰ درصد میانگین سالانه، پسته تولید شده است.
فداکار با اشاره بر اینکه سرمازدگی‌های پیاپی در سال گذشته و همچنین وقوع سیلاب، خسارات زیادی به باغات پسته رفسنجان وارد کرد، افزود:سختی زیادی به مردم رفسنجان وارد شده و از طرف دیگر ،سررسید وام‌های کشاورزی آنها بزودی فرا می‌رسد و در همین راستا نیز مسئولان پیگیری لازم برای دریافت مصوبه جبران خسارات و بحث اصلی استمهال وام‌ها  از هیات دولت را دنبال کنند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه آب شرب یکی از مشکلات اصلی رفسنجان است، عنوان کرد: حدود ۶۷ درصد طرح نهضت آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام به رفسنجان اختصاص یافته است و بزودی مشکل حل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری رییس سازمان انرژی اتمی نیز با حضور در جشنواره ملی پسته ،استان کرمان را شهری سرشار از سرمایه های ملی دانست و گفت:استفاده از فناوری هسته‌ای در باغ‌های پسته رفسنجان  در استان کرمان می‌تواند سهم بزرگی در توسعه و کاربرد فناوری هسته‌ای در حوزه معادن و در بخش کشاورزی داشته باشد و استفاده از فناوری هسته‌ای با توسعه کاربرد پرتوها بر روی محصولات کشاورزی را در این استان هدف‌گذاری خواهیم کرد.
وی افزود: در این سفر تمرکز خود را روی  کاربرد پرتوها بر روی محصول استراتژیک پسته گذاشته‌ایم و نتایج تحقیقات ما در زمینه استفاده از پلاسما در این حوزه وارد مرحله صنعتی شده است و به منظور سم‌زدایی باغ‌های پسته اقداماتی انجام شده و نتایج نشان می دهد  استفاده از پلاسما بر روی آب و خاک باغ‌های پسته تاثیرات موثری خواهد داشت.