استاندار ایلام:

بالندگی و شکوفایی کشور در گرو تعلیم و تربیت درست دانش‌آموزان است.

استاندار ایلام در نشست شورای آموزش و پرورش استان توسعه و تعالی کشور در سایه آموزش و پرورش مصداق می یابد/۳۷ زمین چمن آموزش و پرورش در استان ایجاد می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز سه شنبه ۲۶ مهر در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: شهرداری ایلام برای تامین اعتبار و کمک به تجهیز مدارس استثنایی استان اهتمام داشته باشد.
وی افزود: شهرداری ایلام در مقایسه با شهرداری های کشور بنیه مالی کمتری دارد اما میزان همکاری آن رضایت بخش است.
استاندار ایلام نشست شورای آموزش و پرورش استان را از نشست های بسیار مهم استان عنوان کرد و گفت: توسعه و تعالی کشور در سایه آموزش و پرورش مصداق می یابد و این جلسات به نوعی آینده نگری برای نسل جدید محسوب می شود.
نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از تلاش های آموزش و پرورش استان در بخش مختلف، گفت: جذب ۳۲۷ معلم در استان بسیار خبر خوبی بود که علاوه بر ایجاد اشتغال برای این افراد، این معلمان در پرورش دانش آموزان نقش مهمی دارند.
وی در ادامه گفت: گزارش همه معاونت ها قابل توجه بود که برای ارتقا جایگاه آموزش و پرورش به همه بخش ها باید توجه شود.
استاندار ایلام با تاکید بر توجه همه دستگاه های اجرایی استان به دانش آموزان استثنایی در استان، گفت: نباید این طور تلقی شود که این دانش آموزان هیچ توانایی ندارند‌ بلکه این دانش آموزان در بخش ها و حوزه های مختلف دارای توانمندی و استعداد هستند و وظیفه ما این است که زمینه را برای تحصیل آنان به نحو احسن فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: بخشی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز مدارس استثنایی را استانداری و بخشی از آن را نیز شهرداری تامین می کند.
دکتر بهرام نیا با اشاره به اینکه ۳۷ زمین چمن آموزش و پرورش در استان ایجاد می شود، گفت: از این تعداد ۲۵ زمین آماده نصب چمن است که بخشی از تجهیزات توسط استانداری و بخشی توسط شهرداری تامین خواهد شد.
وی افزود: معلمان در ترسیم آینده دانش آموزان نقش اساسی دارند و این قشر زحمتکش در بین دانش آموزان دارای نفوذ کلام هستند.
استاندار ایلام با بیان اینکه آنچه که موجب بالندگی کشور می شود آموزش و پرورش است و آینده کشور در گروه آموزش صحیح این قشر است، گفت: آینده نسل جدید در سایه برنامه ریزی و سیاست گذاری شورای آموزش و پرورش استان تجلی می یابد.
وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن علیه نسل جوان و نوجوان بر لزوم فراگیری علم همراه با تهذیب نفس برای در امام ماندن از این خطرات تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: علم با تهذیب نفس و اخلاق به سازندگی کشور منجر می شود و در این زمینه الگوی ما بزرگانی نظیر سردار سلیمانی و شهید چمران است و این بزرگان و سایر چهره های ماندگار انقلاب می توانند الگویی مناسب برای دانش آموزان باشند.
گفتنی است در این نشست مصوب شد که در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش استان بخشی از معلمان صاحب نظر و تاثیر گذار در تعلیم و تربیت استان حضور یابند و یک کارگاه شورای آموزشی، فرهنگی و تربیتی شکل گیرد.