بازسازی و بهسازی نهر خاکی قم

مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: به‌منظور رفاه حال شهروندان ساکن در کوچه یک خیابان نظری ثابت، نهر خاکی موجود توسط همکاران این منطقه بازسازی و اصلاح شد.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی با اشاره به بهسازی نهر خاکی خیابان نظری ثابت اظهار داشت: نهر کشاورزی موجود در این محل به مدت‌زمان به‌صورت خاکی رهاشده بود و با نفوذ آب به فونداسیون املاک اهالی این کوچه باعث خسارات مالی شده بود و ازنظر زیست‌محیطی نیز سلامتی شهروندان را به مخاطره انداخته بود .

وی با بیان اینکه طبق قانون امور آب منطقه‌ای، مالکان زمین‌های زراعی (آب برها) می‌بایست این نهر را اصلاح می‌کردند تصریح کرد: با توجه به ترک فعل از طرف آنان و همچنین درخواست‌های مکرر اهالی از شهرداری و به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، شهرداری منطقه یک اقدام به ساخت این نهر به‌صورت بلوکی نمود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: اجرای این نهر در مرحله اولیه ۴۵۰ میلیون تومان هزینه در برداشت که متأسفانه به‌واسطه مشکلاتی که در زمان انجام کار به وجود آمده بود و اتمام بودجه، مدت کوتاهی کار موقتاً متوقف شد که پس از درخواست بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی به‌منظور دال گذاری(پوشش نهر) و آسفالت در اصلاحیه بودجه و تأمین اعتبار، مجدداً همکاران منطقه مشغول به کار شدند و ضمن پوشش این نهر کشاورزی، اقدامات اولیه انجام شد تا اهالی بتوانند به سهولت تردد نمایند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تنها مشکل موجود در این معبر، وجود بخشی از دیوار مخابرات داخل معبر بوده که می‌بایست همکاران مخابرات نسبت به تعیین تکلیف این بخش و عقب‌نشینی لازم را انجام دهند تا بتوانیم نسبت به آسفالت آن اقدامات بعدی را انجام دهیم.

رضاخانی در انتها ضمن تشکر از صبوری و همراهی شهروندان محترم یادآور شد: مجموعه شهرداری قم و منطقه یک تمام تلاش خود را ایجاد رفاه و آسایش و امنیت خاطر شهروندان به کارگرفته و صادقانه و خالصانه در مسیر خدمت به مردم گام برمی‌دارد و از شهروندان فهیم و مهربان شهر مقدس قم تقاضا داریم با صبوری خود همکاران مجموعه شهرداری را در اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر پروژه‌های شهری یاری کنند.