بازدید شهردار منطقه ۱۲ از خانه موزه شهید چمران

صبح امروز چهارشنبه، انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ به همراه معاونین و مدیران منطقه از خانه موزه شهید دکتر مصطفی چمران در بازار سرپولک بازدید کرد.

به گزارش شهرداران، بازدید شهردار منطقه ۱۲ از خانه موزه شهید دکتر مصطفی چمران در بازار سرپولک علاقه‌مندان را به خانه موزه شهید چمران جلب کرد. این بازدید به منظور تسهیل و ارتقای بازدید شهروندان از این مکان تاریخی صورت گرفت. در این بازدید، اقدامات مناسبی برای حضور هرچه بهتر شهروندان در خانه موزه و آشنایی بیشتر با زندگی و شهادت شهید چمران در نظر گرفته شده است.

شهید دکتر مصطفی چمران، یک فیزیک‌دان و فعال سیاسی بود. وی عضو نهضت آزادی ایران بود و در تشکیل جنبش امل در لبنان، همراهی موسی صدر را به عهده داشت. او همچنین وزیر دفاع ایران و نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی بود. در جنگ ایران و عراق، او به عنوان یکی از فرماندهان ایران خدمت می‌کرد و در دوران دفاع مقدس، ستاد جنگ‌های نامنظم را تأسیس کرد.

خانه موزه شهید دکتر مصطفی چمران در بازار سرپولک در منطقه ۱۲ قرار دارد. این موزه، محلی است که تاریخچه زندگی و شهادت شهید چمران را به تصویر می‌کشد. بازدید شهردار منطقه ۱۲ از این خانه موزه، مناسبتی برای تسهیل و بهبود بازدید عمومی از این مکان تاریخی بوده است.

با توجه به این بازدید، برنامه‌هایی برای افزایش آگاهی و شناخت عمومی درباره زندگی و اهداف شهید چمران برگزار خواهد شد. همچنین، اقداماتی برای افزایش حضور شهروندان در خانه موزه و تسهیل دسترسی آن‌ها به منابع و منشورهای تاریخی در نظر گرفته شده است. بازدید شهردار و مقامات منطقه ۱۲ از خانه موزه شهید چمران، نشان از توجه و تکریم به شخصیت و شهادت این شهید گرانقدر دارد.