بازدید شهردار شیراز از پروژه مرکز داده بزرگ شهرداری این کلان‌شهر

شهردار شیراز در بازدید از پروژه مرکز داده بزرگ شهرداری گفت: تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، نوید روزها و اتفاقات خوبی را در آینده می‌دهد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی از پروژه مرکز داده بزرگ شهرداری و مرکز نوآوری شهرداری شیراز بازدید کرد.

 

شهردار شیراز در این بازدید اظهار کرد: تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، نوید روزها و اتفاقات خوبی را در آینده می‌دهد.

 

او با اشاره به پروژه عظیم مرکز داده تصریح کرد: سالیانی است که متأسفانه بودجه درخوری برای پروژه مرکز داده به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهرداری شیراز تخصیص نیافته، اما با اهتمام و پشتیبانی شورای اسلامی شهر شیراز، قرارداد این مرکز منعقد شده و شرکت پیمانکار موظف است براساس برنامه زمان‌بندی مفاد این قرارداد را عملی کند.

 

اسدی با تأکید بر لزوم حرکت به سمت شفافیت عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم امروز شهرداری شیراز، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها در دوایر شهرداری و حرکت پیشرو در شهرداری الکترونیک است که منجر به شفافیت مالی و صرفه جویی خواهد شد.

 

شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین گفت: با توجه به تأثیر بالای فناوری بر دانش روز، موتور محرک و اتاق فکر قسمتی از شهرداری، سازمان فاوا بوده و تحولات شهرداری باید از این حوزه آغاز و در راستای تسهیل ارائه خدمات به شهروندان تعریف شود.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز با تقدیر از حضور شهردار  و اهتمام ویژه نسبت به پروژه‌‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، در خصوص اهمیت پروژه رصدخانه شهری شگفت: با توجه به تعدد سامانه‌ها در شهرداری شیراز و اهمیت پردازش اطلاعات، جهت ارائه گزارش به مدیران ارشد شهرداری نسبت به تصمیم‌گیری کلان در پروژه‌های شهری حائز اهمیت است.

 

محمدعلی علویان مهر همچنین تصریح کرد: مجموعه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با تمام توان پای کار مردم جهت تسریع در انجام امور مرتبط است.