ایلام پایلوت شهر هوشمند کشور شد

درخشش شهرداری ایلام بر بام شهرهای هوشمند در پایتخت.

به گزارش شهرداران، به نقل از واحد امور بین الملل اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، نمایشگاه شهر هوشمند به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت کشور و با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته توانمندی‌های حوزه حمل‌ونقل هوشمند امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با مشارکت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف «توسعه زیرساخت حمل‌ونقل برای ترافیک هوشمند»، «ایجاد فضا و بستر مناسب برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور بهره‌گیری بیشتر از علوم و فنون روز» و «ارتقای روش‌های علمی شهر هوشمند و ایجاد بستر مناسب برای انتقال دانش و فناوری جدید به کشور» برگزار میشود.

محورهای در نظر گرفته شده برای این رویداد شامل «حمل‌ونقل هوشمند»، «ساختمان‌های هوشمند»، «دولت هوشمند»، «انرژی»، «محیط زیست هوشمند»، «تجهیزات زیرساخت‌های اطلاعات و مخابرات»، «سلامت»، «آموزش و پرورش»، «اقتصاد هوشمند» و «امنیت در شهرهای هوشمند» است.

برگزاری این رویداد نقش بسیار مهمی در توانمندسازی شهرهای نوآور و تصمیم‌گیری بهتر مدیران شهری به‌منظور ارائه مطلوب خدمات نوین شهری دارد.

این نمایشگاه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان با اختصاص یارانه نمایشگاهی برگزار میشود و علاقمندان حوزه فناوری، هوشمندسازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند در این رویداد مشارکت کنند.

چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران ۱۱ تا ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزار است.

شهرداری ایلام بر اساس شاخص های هوشمندسازی در سیستم اداری و طرح پایش شهری بعنوان پایلوت کشوری انتخاب شده است.

معاون رییس جمهور، سردار وحیدی وزیر کشور، دکتر جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر، دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، مهندس مظفری شهردار ایلام مقرر است در نمایشگاه حضور یابند.

مدیران اداره روابط عمومی و امور بین الملل و سازمان انفورماتیک شهرداری ایلام مدیریت برگزاری برنامه های تدوین شده در نمایشگاه را بر عهده دارند.