اولویت مدیریت شهری شهرکرد در رفع معضلات آتش‌نشانان

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرکرد گفت: آتش‌نشانان هنگام بروز حوادث در خط مقدم قرار دارند که این حوادث طیف وسیعی ازجمله حوادث شیمیایی، فیزیکی، آتش‌سوزی و میکروبیولوژی را شامل می‌شود و شرایط بسیار سختی را برای آتش‌نشانان ایجاد می‌کند.

منصور علی‌پور با اشاره به سختی کار آتش‌نشانان، اظهارداشت: کار آتش‌نشانی ازجمله مشاغل زیان‌آور است و از حدود سه تا چهار سال گذشته نیز سختی کار شامل حال افراد شاغل در این حرفه شده است.

وی با بیان اینکه رفع معضلات آتش‌نشانان دغدغه مدیریت شهری شهرکرد است، افزود: آتش‌نشانان هنگام بروز حوادث در خط مقدم قرار دارند که این حوادث طیف وسیعی از جمله حوادث شیمیایی، فیزیکی، آتش‌سوزی و میکروبیولوژی را شامل می‌شود و شرایط بسیار سختی را برای آتش‌نشانان ایجاد می‌کند.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرکرد تصریح کرد: با توجه به سختی‌های فراوانی که شغل آتش‌نشانی به همراه دارد، تنها افرادی می‌توانند در این حرفه به مردم خدمت کنند که با عشق و علاقه شغل خود را انتخاب کرده باشند در غیر این صورت و بدون داشتن عشق به آتش‌نشانی افراد قادر نیستند مدت زیادی در این حرفه باقی بمانند، چراکه در طول ماه و سال حوادث بسیار زیادی برای هر کدام از آن‌ها رخ دهد که پشت سر گذاشتن آن دشواری‌های خاص خود را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان در حوادث مانند فرشتگان نجات عمل می‌کنند و با از خودگذشتگی و ایثار جان دیگر افراد را به قیمت به خطر افتادن خود و با وجود کافی نبودن تجهیزات نجات می‌دهند، با یک مقایسه ساده با نیروهای امدادی و آتش‌نشانان سایر کشورها نیز می‌توان به ایثار و عشق به هم‌نوع که آتش‌نشانان ایرانی دارند پی برد، در واقع در بسیاری از کشورهای دنیا امدادگران در صحنه‌هایی که ممکن است جان آن‌ها در معرض خطر باشد ورود پیدا نمی‌کنند، اما آتش‌نشانان ایرانی در حوادث برای نجات جان دیگر افراد از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

علی‌پور تصریح کرد: ایثارگری آتش‌نشانان مثال‌زدنی است و نشان می‌دهد تنها عشق کمک به دیگران است که می‌تواند افراد را در این حرفه ثابت‌قدم نگه دارد.

وی با اشاره به فداکاری و ایثاری که در زمان جنگ تحمیلی بین رزمندگان ایرانی وجود داشت، گفت: این ایثار و فداکاری تنها مختص زمان دفاع مقدس نبوده و امروز نیز افرادی همچون آتش‌نشانان با حضور در صحنه‌های خطر و نجات جان و مال دیگران جلوه‌های زیبایی از ایثار و جهاد را به نمایش می‌گذارند.