انعقاد تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری بین شهرداری بندرعباس و شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات

تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری میان شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات و شهرداری بندرعباس منعقد شد.

موضوع اصلی گزارش شهرداران انعقاد تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری بین شهرداری بندرعباس و شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات می‌باشد. طبق این تفاهم نامه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات به اجرای پروژه FTTH در شهر بندرعباس می‌پردازد و حدود ۵/۸۷ کیلومتر فیبر نوری اختصاصی را به شهرداری بندرعباس ارائه می‌دهد.

اجرای پروژه FTTH در شهر بندرعباس:

پیشگامان توسعه ارتباطات به صورت فازبندی شده در اجرای این پروژه اقدام می‌کند. در فاز اول، همزمان با اجرای پروژه FTTH در مسیرهای مشترک، ۲۵ کیلومتر فیبرنوری اختصاصی طبق مشخصات فنی سازمان فاوا شهرداری بندرعباس برای توسعه ارتباطات شهرداری و مناطق چهارگانه و سازمان‌های تابعه نیز اجرا می‌شود. در فاز دوم نیز پس از اجرای پروژه FTTH، حدود ۵/۶۲ کیلومتر فیبر نوری اختصاصی شهرداری بندرعباس در مسیرهای غیرمشترک برای شهرداری اجرا خواهد شد.

توسعه فیبرنوری و نقش آن در توسعه شهر هوشمند:

توسعه فیبر نوری نقش مهمی در توسعه شهر هوشمند دارد. فیبر نوری یک رسانه ارتباطی بسیار سریع و کارآمد است که می‌تواند برای انتقال حجم زیادی از داده‌ها در فواصل طولانی استفاده شود. این ویژگی‌ها فیبر نوری را به گزینه‌ای ایده آل برای پشتیبانی از برنامه‌ها و خدمات شهر هوشمند تبدیل می‌کند. با توجه به نگرش شهرداری‌ها در هوشمندسازی، توسعه فیبر نوری یکی از اولویت‌های سازمان در انجام پروژه‌های فناوری اطلاعات استانداردهای لازم و قانونی است.

برنامه‌ها و خدمات شهر هوشمند با استفاده از فیبر نوری:

در ادامه، رئیس سازمان فاوا به عملیات اجرایی پروژه ملی فیبرنوری در بندرعباس اشاره کرده و برخی از برنامه‌ها و خدمات شهر هوشمند که از فیبر نوری استفاده می‌کنند را نام برده است. مدیریت حمل و نقل، نظارت شهری، کنترل انرژی و مراقبت از سلامت از جمله این برنامه‌ها و خدمات هستند. در نهایت، توسعه فیبر نوری به شهرهایی که به اهداف شهر هوشمند دست یافتند، سرعت، کارایی و قابلیت مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های شهر هوشمند را فراهم می‌کند.