انجام ۲۰ هزار هکتار تاغ کاری در مناطق بیابانی خلیل آباد

 رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان خلیل آباد گفت:  تاغزارهای خلیل آباد، خط مقدم جبهه مبارزه با ریز گردها هستند حمید ترابی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد درجلسه بررسی سند توسعه شهرستان خلیل آباد که با حضور مهندس سید مسعود یاوری فرماندار شهرستان خلیل آباد تشکیل شد، گفت: ۲۰ هزار هکتار تاغ […]

 رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان خلیل آباد گفت:  تاغزارهای خلیل آباد، خط مقدم جبهه مبارزه با ریز گردها هستند
حمید ترابی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل آباد درجلسه بررسی سند توسعه شهرستان خلیل آباد که با حضور مهندس سید مسعود یاوری فرماندار شهرستان خلیل آباد تشکیل شد، گفت: ۲۰ هزار هکتار تاغ کاری در مناطق جنوبی و بیابانی شهرستان خلیل آباد انجام شده که توانسته زندگی اهالی ۱۵ روستا را نجات دهد.
اقتصاد خلیل آباد باید از حوزه تک محصولی خارج شود

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا بخش های مختلف اقتصادی شهرستان را از حوزه تک محصولی خارج کنیم تا کشاورزی در بروز حوادث طبیعی کمتر آسیب ببیند، گفت: باید به سمت گلخانه های کوچک مقیاس به خصوص کشت گیاهان دارویی در برای ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها حرکت کنیم.
سید مسعود یاوری فرماندار خلیل آباد اظهار داشت: دستگاه های متولی اشتغال و مقاوم سازی برای مهاجرت معکوس به روستاها و اشتغال پایدار روستایی آماده همکاری هستند.
وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات انگور و پسته و انار دارد و به عنوان قطب تولید و سطح زیرکشت انگور در شرق کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: خلیل آباد جزو معدود شهرهایی در شرق کشور است که بیش از ۱۲۰ هزار تن انگوربا وجود خشکسالی تولید داشته که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و ارز آوری ملی، استانی و شهرستانی است.
فرماندار خلیل آباد با اشاره به خسارت تگرگ  وطوفان به محصولات شهرستان خلیل آباد، تصریح کرد: بارش تگرگ  وطوفان در سال جدید آسیب جدی به محصولات باغی شهرستان وارد کرد و برآورد خسارت بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان شد که مطمئناً کشاورزان تا سال آینده نمی توانند جبران خسارت وارد آمده به محصولات و باغات خود کنند.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا بخش های مختلف اقتصادی شهرستان را از حوزه تک محصولی خارج کنیم تا کشاورزی در بروز حوادث طبیعی کمتر آسیب ببیند، افزود: تغییرات اقلیم زنگ خطری است که باید بتوانیم اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به حوزه روستایی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد مساحت شهرستان خلیل آباد را مناطق مرتعی و بیابانی تشکیل می دهد، اظهار داشت: غالباً سطح این اراضی پوشیده از ماسه های روان و در مناطق جنوبی دارای خاک شور هستند.