انجام بیش از ۸۰۰ ​آزمون دوره‌ای از نازل های عرضه سوخت مایع در استان کهگیلویه و بویراحمد

بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان در خصوص انجام آزمون ادواری نازل های عرضه سوخت مایع در استان گفت: در ۸ ماهه اول سال جاری تعداد ۸۰۰ مورد بازرسی و آزمون از نازل های عرضه سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: بازدید از جایگاه های عرضه سوخت مایع و آزمون نازل‌ها، طبق برنامه به صورت دوره ای (هر ۳ ماه یکبار) و با هدف حمایت از حقوق جایگاه داران و مصرف‌کنندگان انجام می گیرد.
وی گفت: تعداد ۳۷۰ نازل سوخت مایع در جایگاه های سوخت استان فعال می باشد که در مجموع تعداد۸۰۰ آزمون بر روی این تعداد نازل انجام شده است.
رحمتی افزود: کارشناسان این اداره کل، بازرسان آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده همکار و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان، به صورت دوره ای از جایگاه های عرضه سوخت مایع استان بازرسی کرده و پس از انجام آزمون های فنی نازل ها بر اساس استاندارد ملی و روش های اجرایی سازمان ملی استاندارد ایران و تائید آن با نصب برچسب آزمون دوره ای بر روی آن دستگاه، صحت عملکرد نازل را تصدیق می کنند.
رحمتی خاطرنشان کرد: در صورت عدم صحت عملکرد، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد با همکاری شرکت نفت از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان در پایان از شهروندان خواست در جایگاه های سوخت قبل از سوخت گیری حتما به برچسب صحت عملکرد نصب شده بر روی نازل توجه داشته و سپس اقدام به سوخت گیری کنند.
وی افزود: شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به کارشناسان اداره کل استاندارد استان گزارش دهند تا پیگیری و اقدام لازم در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.