شهردار کلانشهر ارومیه:

انتقال مشاغل مزاحم شهری در گرو تامین زمین از سوی دستگاه‌های حاکمیتی است

شهردار کلانشهر ارومیه گفت: پیگیر انتقال مشاغل مزاحم شهری به بیرون از شهر در چشم‌انداز برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری هستیم اما تحقق این مهم در گرو تامین زمین از سوی دستگاه‌های حاکمیتی است.

دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار کلانشهر ارومیه در صحن علنی شورای اسلامی شهر که ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه باید تمهیدات لازم جهت انتقال مشاغل مزاحم شهری از جمله ضایعات فروشان به خارج از شهر انجام شود، بیان کرد: موضوع انتقال ضایعات فروشان به خارج از شهربا تشکیل جلسات متعدد دراستانداری آذربایجان‌غربی و فرمانداری شهرستان ارومیه پیگیری شده اما هنوز زمین مورد نیاز جهت انتقال به شهرداری ارومیه تحویل داده نشده و این مهم جزو مطالبات شهرداری است.

به گفته وی بخش مهمی ازمشاغل و فعالیت‌ها همچون میدان میوه و تره بار، همگن با مسایل شهرنشینی نیستند و باید به بیرون از شهرانتقال یابند چرا که همین میدان میوه و تره بارعلاوه برایجاد ترافیک‌ درون شهری، ترافیک برون شهری را هم رقم زده است.

شهردار کلانشهر ارومیه درادامه به ساماندهی نمایشگاه خودور خیابان پرنیان و ضایعات فروشان خیابان خرمشهراشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی –مشاغل مزاحم شهری- خیابان خرمشهر برازنده شهرارومیه نیست و جهت ساماندهی آن باید تصمیمات کلان حاکمیتی گرفته شود و اقدامات مقطعی مدیریت شهری جوابگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشاغل مزاحم به خارج از شهر انتقال نیابد، سیما و منظر شهری در خور نظامات شهری نخواهند بود.

شهردار کلانشهر ارومیه ادامه داد: اما آنچه که امروز در شهر بیشتر مورد توجه است معضل سد معبر؛ معضلی همه‌گیر در کل کشور بوده و تمام تلاش مدیریت شهری جهت مدیریت آن است.

دکتر مهدی‌زاده به توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی بر اساس وسعت و جمیعت شهر ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: با انجام رایزنی‌های لازم، ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر را توسعه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه درحوزه سیما و منظری شهری مشکلاتی در سطح شهر وجود دارد که علت آن به ساختار یعنی ادغام دو سازمان فضای سبز و زیبا سازی برمی گردد، بیان کرد: متاسفانه یک ساختار اشتباه در سطح کشور تدوین شده که چند سازمان باهم ادغام شده که این مهم منجر به کم رنگ شدن برخی وظایف نسبت به وظایف دیگر می‌شود، موضوع مهمی که در حال حاضر وزرات کشور نیز به آن توجه دارد.

شهردار کلانشهر ارومیه با بیان اینکه منابع درآمدی در حوزه خدمات شهری زیاد متصور نبوده و بیشترهزینه‌بر است، اظهار کرد:  در کنار کمبود منابع مالی در این حوزه، در ساختار هم ایراد وجود دارد و امید است تغییراتی در ساختار صورت گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: هر شخصی که پیشنهاد سازنده در حوزه ارایه خدمات بهینه برای شهروندان ارایه دهد از آن استقبال و انجام می‌دهیم تا با جلب رضایت نسبی شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی ارتقاء یابد.