تردد ۳ میلیون نفری از اماکن گردشگری تهران

انتقاد از عملی نشدن وعده توسعه حمل و نقل عمومی

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع درحوزه فرهنگی و گردشگری پایتخت در ایام نوروز و رمضان، گفت: سه میلیون نفر در تعطیلات نوروز از اماکن گردشگری تحت نظارت مدیریت شهری بازدید کردند.

به گزارش شهرداران  دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر

ضمن تقدیر از دست اندرکاران حوزه گردشگری، فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: ما در سطح شهر برنامه های خوبی در حوزه فرهنگی و گردشگری داشتیم. با توجه به تقارن عید نوروز و ماه رمضان کار سخت تر بود. سه میلیون نفر از اماکن گردشگری تحت نظارت مدیریت شهری بازدید و از خدمات آن استفاده کردند.

علوی با اشاره به بازدید ۵۰۰ هزار نفر از برج میلاد، یادآور شد: اراضی عباس آباد نیز برنامه‌های متنوعی را برگزار کرد. خانه موزه‌ها نیز با استقبال گردشگران مواجه شدند و از سویی دیگر برنامه‌هایی که در بوستان لاله در منطقه ۶ برگزار شد، با استقبال مردم همراه بود و با توجه به این موضوع دو سال و نیم است که لایحه سازمان گردشگری به شورا نیامده است.

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: امیدواریم این فضاها در طول سال نیز برپا و برنامه ها ادامه دار باشد.

لزوم نظارت بیشتر بر جابه‌جایی درخت در پایتخت

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه اگر مجوز جابجایی درخت در کمیسیون ماده هفت صادر شود تا ۱۵ اسفند قابلیت اجرا دارد، اظهار کرد: اگر این اقدام پس از مدت یاد شده انجام شود، منجر به آسیب به درختان خواهد شد. وقتی تقاضایی برای جابجایی درخت مطرح می‌شود، چند موضوع را در نظر می‌گیریم که آیا می‌توان بدون جابجایی و یا کمترین جابجایی، پروژه را اجرایی کرد یا خیر؟

مهدی عباسی افزود: در صدور مجوز به محیط بن درختان و ارزش پروژه ها توجه می شود و اگر در تضاد با هم باشند، قطعا اجازه اجرای آن را نمی‌دهیم و به احتمال زیاد در اجازه جابجایی‌ها، کمترین خطا را خواهیم داشت اما از مدیرعامل سازمان بوستان‌ها درخواست می‌کنیم که تیمی را موظف کنند که نظارت کافی را داشته باشند، البته این نظارت وجود دارد.

وی با بیان اینکه رفتار ما تابع نگرش ماست، یادآور شد: اگر درخت را موجودی ضایع در شهر بدانیم، رفتاری مبتنی بر آن خواهیم داشت و اگر یک سرمایه و میراث طبیعی و الزام و تکلیف شرعی و قانونی می‌بینیم، حفظ آن تکلیف حقوقی به شمار می‌رود؛ اگر دیدیم رفتار غلطی اتفاق می‌افتد، به رفتار نپردازیم بلکه باید نگرش را درست کنیم و آن فرد احتیاج به مساعدت و ارتقای ذهنی دارد، باید نگرش‌ها تغییر کند تا درختان شهر نیز حفظ شوند.

ضرورت توجه و تحول جدی در حوزه سلامت غذا

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۹ فروردین ماه روز جهانی بهداشت است یادآور شد: شعار جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۴ «سلامت من؛ حق من» است اما این سلامت و این حق توسط یک رژیم جعلی، از بین رفته و آنان پزشکان و پرستاران و شهروندان را به خاک و خون می‌کشند، کاش سازمان بهداشت جهانی نسبت به موضوع غزه بیانیه‌ای صادر می‌کرد.

مهدی پیرهادی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف سازمان جهانی بهداشت با بیش از ۷۰ سال فعالیت، ارتقاء سطح سلامت شهروندان است، تاکید کرد: امیدواریم این سازمان نقش خود را در برابر فجایع غزه انجام دهد.

وی با بیان اینکه اتفاقات بسیار بی نظیری در حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی رخ داده است که این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: البته باید در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی و ارتقای سلامت خانواده شاهد تحولات بیشتری باشیم. در حوزه مدیریت پسماند هم باید تحولات بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت غذا به دلیل وجود سموم زیادی که در حوزه کشاورزی استفاده می‌شود، هنوز شاهد تغییر و تحول در این بخش نیستیم که منجر به شیوع بیماری‌های متعددی از جمله سرطان خواهد شد؛ در خصوص جلوگیری از مصرف دخانیات نیز باید اقدامات لازم صورت بگیرد.