المان های نوروزی در آستانه استقبال از بهار

معاون خدمات شهری و محیط زیست از نصب المان های نوروزی و بهاری در خیابان های منطقه ۱۴ خبر داد.

به گزارش شهرداران و روابط عمومی منطقه ۱۴،المان های نوروزی علیرضا رباطی خدمات شهری و محیط زیست با بیان این خبر اظهار کرد: المان‌های بهار از اواخر بهمن ماه به تدریج در نقاط مختلف شهر جانمایی و مراقبت می‌شوند تا در آستانه بهار جلوه‌ی زیبایی به شهر هدیه کنند.
وی در ادامه افزود: با فرارسیدن بهار و نصب المان‌های نوروزی در مکا‌ن‌های مختلف، شهر سیمای دیگری به خود میگیرد و المان‌های نوروزی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین انواع عناصر شهری هستند که در ایام عید در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند.
رباطی در پایان گفت: خانه تکانی و استقبال از فصل بهار ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد، فرهنگی که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته و شهرداری هر ساله با برگزاری آن در سطح منطقه و شهر به پیشواز نوروز می رود.

المان نوروزی یکی از مهم ترین روش هابرای معرفی فرهنگ و رسوم شهرها است. از این رو شهرداری شهرهای مختلف ایران با توجه به آداب و رسوم شهر به طراحی المان شهری عید نوروز اقدام می نماید. هر شهر با توجه به لباس محلی و رسم و رسومی که در نوروز دارد المان شهری نوروز مخصوص به خود را دارد. برای مثال در خراسان المان رقص محلی با لباس محلی و چوب پیشنهاد می‌شود.از این رو شهرداری شهرهای مختلف ایران با توجه به آداب و رسوم شهر به طراحی المان شهری عید نوروز اقدام می نماید. هر شهر با توجه به لباس محلی و رسم و رسومی که در نوروز دارد المان شهری نوروز مخصوص به خود را دارد. برای مثال در خراسان المان رقص محلی با لباس محلی و چوب پیشنهاد می‌شود. جال آنکه در کردستان لباس محلی و رقص آن متفاوت بوده و آداب و روسوم عید نوروز فرق دارد. المان نوروزی در تمامی ایران با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم، کارکترهای محبوب جامعه طراحی و در شهر نصب می شوند.