اقدامات شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های شهری

اقدامات شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های شهری

به گزارش شهرداران، شهرداری شیراز، آیین بهره‌برداری از بزرگراه سرلشکر شهید عبدالرسول استوار، افتتاح پل مولوی و هم‌زمان افتتاح و کلنگ زنی پروژ‌ه‌های مناطق ۷ و ۱۱ شهرداری شیراز در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دبیر و سخنگوی هیئت دولت، استاندار فارس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کلان شهر شیراز، مقامات ملی، استانی و شهری با اعتبار ۲۹۳۳ میلیارد تومان برگزار شد.

این آیین در بیست و یکمین مرحله از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری شیراز در ۱۷ ماه گذشته و در راستای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۶ پروژه شهری بااعتبار بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری رسید.
استاندار فارس نیز اظهار کرد: این اقدام حرکتی بسیار جهادی و فعالانه در راستای ایجاد امیدآفرینی برای مردم دوست‌داشتنی، فرهنگی و اعتقادی شهر شیراز بود.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز در اجرای پروژه‌های شهری، افزود: هر جای شهر شیراز قدم گذاشته می‌شود آثاری از سازندگی، عمران و پیشرفت مشاهده می شود که زمینه امیدواری بسیاری ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: از شهردار شیراز خواسته ایم تا در محدوده شیراز کمربند سبز ایجاد شود و بتوانیم از حاشیه نشینی های جدید احتراز شود و کمک کنیم که حاشیه نشینان به روستاهای خود بازگردند و مهاجرت معکوس در سطح استان فارس صورت گیرد و فارس به استان نمونه مهاجرت معکوس تبدیل شود.

ایمانیه ادامه داد: درخواست دیگر در خصوص فاضلاب شهری بود و ‌شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا مصوبه ای را به زودی در تبصره ۳ تصویب خواهد کرد تا بتوانیم از عواید ناشی از این تبصره در راستای بازسازی شبکه آب آشامیدنی و شبکه فاضلاب شهری شیراز اقدام شود تا بتوان باغات معروف این کلان شهر که در سطح کشور معروف هستند با پساب ناشی از فاضلاب های موضعی در مناطق مختلف شهر شیراز آبیاری و از خشک شدن درختان جلوگیری شود، چرا که کلان شهر شیراز توسط مراجع جهانی به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا انتخاب و معرفی شد.

وی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با توجه به اینکه شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) است طی ۲ سال گذشته طرح ساماندهی بافت‌های اطراف حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بازسازی این مناطق بدون تخریب به‌عنوان نمادی که در فرهنگ اسلامی انتظار است، صورت گرفت.

استاندار فارس همچنین افزود: در حوزه گردشگری سلامت نیز اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است و در حوزه گردشگری تاریخی نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرداری شیراز اقدامات بسیاری در حال انجام است.

ایمانیه اظهار امیدواری کرد: با انجام اقدامات متفاوتی که توسط این ۲ دستگاه اجرایی دنبال می‌شود تعداد افزایش گردشگران افزایش یابد.

به گفته استاندار فارس، این موضوع منبعی برای درآمد شهری و منبعی برای انتقال فرهنگ اصیل کلان‌شهر شیراز به همه جای دنیا خواهد بود.