شهردار اصفهان خبر داد:

افزودن ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید شهری به ناوگان اتوبوسرانی

شهردار اصفهان با اعلام اینکه ۸۱ دستگاه‌ اتوبوس جدید شهری به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه شده است، گفت: با این اقدام سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از بیش از ۹ سال به حدود 3 و نیم تا چهار سال می‌رسد.

به گزارش شهرداران، اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده روز ۱۰ اسفندماه در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اعلام این خبر گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم شهر اصفهان توسعه حمل و نقل عمومی است که در این زمینه مدیریت شهری نسبت به خرید و توزیع ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اقدام کرده است.

او افزود: با ورود این دستگاه‌ها سن ناوگان اتوبوسرانی اصفهان از بیش از ۹ سال به حدود ۳.۵ تا چهار سال می‌رسد. شهردار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص شهرک قدس، با اشاره به اینکه گاهی در تصمیم‌های کشوری یک محله به دو قسمت تقسیم می‌شود، گفت: بر این اساس خدمات شهری بخشی از شهرک قدس که در شهر اصفهان قراردارد، بر عهده شهرداری منطقه ۱۳ است.

وی با بیان اینکه سعی شده است در این منطقه ارائه خدمات به صورت روزانه پیگیری و انجام شود، افزود: طبق توافق با شهرداری شهر ابریشم، خدمات شهری بین دو شهرداری تقسیم شده است، چنانکه سال گذشته در این منطقه پل زندان تعریض شد تا شهروندان این شهرک ناچار به عبور از ترافیک ورودی شهر ابریشم نباشند. قاسم زاده همچنین در پاسخ به سوال شهروند دیگری درباره سد معبر خیابان حکیم‌نظامی، تصریح کرد: شهرداری موظف است با افرادی که سد معبر می‌کنند برخورد کند، گاهی مشاغلی همچون مکانیک‌ها در خیابان حکیم‌نظامی سد معبر ایجاد می‌کنند که تخلفات شهری موظف است با آنها برخورد کند.

او با تأکید بر اینکه موضوع سد معبر روزانه رصد و پیگیری می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات باید در حوزه ساماندهی مشاغل رفع شود، چرا که برخی از مشاغل نباید بیش از این در سطح شهر فعالیت کنند. بنابراین با تغییر محل فعالیت صنوفی از این دست می‌توان خدمات بهتری به مردم ارائه داد.

شهردار اصفهان همچنین در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درخصوص رینگ چهارم در منطقه ۱۵ شهرداری اظهار کرد: در این منطقه تمرکز بر پروژه‌های محوری و اساسی است و بر این اساس حلقه حفاظتی شهر نیز در این منطقه در حال اجرا است. او با بیان اینکه پروژه آزادسازی کمربندی شمال خوراسگان نیز در این منطقه تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: محورهای اتصالی به این دو محور پس از اجرایی شدن پروژه تعریض و به آن رسیدگی می‌شود.

قاسم زاده با اشاره به اقدامات شهرداری در آستانه عید نوروز و سال نو خبر داد: به منظور آماده‌سازی شهر برای نوروز نگاره‌ها و نقش‌هایی که ریشه در فرهنگ، تاریخ و هویت مردم دارد بر دیواره‌های شهر نقش بسته است و علاوه بر آن برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای زیباسازی شهر در نوروز در نظر داریم.