شهردار منطقه یک شیراز عنوان کرد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی هشت پروژه در سطح منطقه یک

شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به رکورد صورت گرفته در اجرای پروژه دوربرگردان نیایش و بهره‌برداری چهار ماهه زودتر از موعد اعلام شده این پروژه، گفت: همزمان با اجرای طرح جهش عمرانی کلانشهر شیراز در پنجمین مرحله این طرح ۹ پروژه با اعتبار ۱۲۷.۶میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، گام پنجم جهش عمرانی شهرداری شیراز با افتتاح دوربرگردان نیایش با اعتبار ۵۲میلیارد تومان چهار ماه زودتر از موعد مقرر به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در بولوار شهید چمران و پروژه‌های منطقه یک با اعتبار ۷۵.۶میلیارد تومان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهری برداشته شد.

 

در این مراسم همچنین شهردار منطقه یک شیراز در سخنانی با اشاره به رکورد صورت گرفته در اجرای پروژه دور برگردان نیایش و بهره‌برداری چهار ماهه زودتر از موعد اعلام شده این پروژه، بیان کرد: همزمان با اجرای طرح جهش عمرانی کلانشهر شیراز در پنجمین مرحله این طرح ۹ پروژه با اعتبار ۱۲۷.۶میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد.

 

عبدالصالح رستم‌زاده عنوان کرد: در سال جاری ۱۱ پروژه لوله گذاری اجرا شد که بیش از ۵۰ درصد آنها در مناطق کم برخوردار بوده است که شاخص‌ترین آن در محله ابیوردی با اعتبار ۸.۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

 

شهردار منطقه یک شیراز همچنین به پروژه‌های فضای سبز منطقه اشاره و بیان کرد: در خصوص افزایش فضای سبز منطقه و پیاده‌راه‌ها فاز اول پروژه سبز راه چمران به مساحت ۱.۳ کیلومتر به اتمام رسید و در این راستا فاز دوم این پروژه به طول یک کیلومتر و با اعتبار ۲۰میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

رستم‌زاده ادامه داد: کلنگ‌زنی پارک باغ ناصری در کوچه ۵۹ خیابان قصردشت منطقه یک با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد و با مساحت ۱۴ هزار متر مربع و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست و تلاش خواهیم کرد که این پروژه در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

او عنوان کرد: منطقه یک با کمبود سرانه فضای عمومی و سرانه سبز مواجه است و اجرای آن می‌تواند در کاهش این سرانه بسیار مؤثر باشد و احداث فاز دوم باغ راه شهید رادفر در محله مهدی‌آباد و طراحی دو بوستان که از سال آینده فاز اجرایی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

 

از دیگر اقدامات اجرایی منطقه یک بود و شهرداری منطقه در این خصوص، افزود: احداث یک بوستان محله‌ای به مساحت ۳ هزار متر مربع در محله چوگیاه و خیابان فرزانگان و پروژه فاخر سبز راه در مقابل جلو خان باغ عفیف آباد از دیگر پروژه‌های حوزه فضای سبز است که در دستور کار اجرایی است،همچنین در محور بلوار شهید چمران دو فضای شهری با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

مناسب‌سازی پیاده‌روها برای افراد توان‌خواه از دیگر موضوعاتی بود که شهردار منطقه یک به آن اشاره و بیان کرد: در سطح منطقه یک اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که اجرای عملیات پیاده‌روسازی برای افراد توان‌خواه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در دو ضلع شرقی و غربی خیابان ولیعصر قصردشت در حال انجام است.

 

رستم‌زاده ادامه داد: اجرای عملیات پیاده‌رو سازی پل باغ صفا با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال انجام است و در تلاشیم تا این این پروژه در هفته شیراز به اتمام برسد.

 

شهردار منطقه یک شیراز با اشاره به اینکه عملیات پیاده‌روسازی خیابان‌ها در سطح منطقه یک در خیابان های مشکین فام، شوریده شیرازی، انقلاب، سمیه و حر در دستور کار است، اضافه کرد: در حوزه ترافیک نیز در سال جاری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری و در سطح شهر نصب شده است و بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده است.