پروژه اصلاح هندسی میدان قائم در طرح “اسلامشهر من”

برگزاری آیین اصلاح هندسی میدان قائم  بهره برداری از پروژه تعریض و اصلاح هندسی میدان قائم در بیست و یکمین هفته از اجرای طرح “اسلامشهر من” در بیست و یکمین هفته از اجرای طرح ” اسلامشهر من” آئین بهره برداری از پروژه تعریض و اصلاح هندسی میدان قائم با حضور مسئولین شهری برگزار شد. به […]

برگزاری آیین اصلاح هندسی میدان قائم  بهره برداری از پروژه تعریض و اصلاح هندسی میدان قائم در بیست و یکمین هفته از اجرای طرح “اسلامشهر من”

در بیست و یکمین هفته از اجرای طرح ” اسلامشهر من” آئین بهره برداری از پروژه تعریض و اصلاح هندسی میدان قائم با حضور مسئولین شهری برگزار شد.

به گزارش شهرداران و  مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، در بیست و یکمین هفته از اجرای طرح ” اسلامشهر من” آئین بهره برداری از پروژه تعریض و اصلاح هندسی میدان قائم در بیست و یکمین هفته از اجرای طرح “اسلامشهر من” با حضور فرماندار اسلامشهر، امام جمعه اسلامشهر، دادستان اسلامشهر، رئیس و سایر اعضای شورای شهر اسلامشهر، شهردار، رئیس پلیس راهور اسلامشهر و جمعی از مدیران شهرداری برگزار گردید. محسن حمیدی شهردار اسلامشهر درخصوص اهمیت اصلاح هندسی صورت گرفته در میدان قائم(عج) گفت: در طول شبانه روز از محور آیت الله سعیدی در محدوده میدان قائم(عج) حداقل ۳۰۰ هزار تردد خودرویی انجام می شد که ساختار قبلی میدان باعث ایجاد ترافیک سنگین و هدررفت زمان مسافران و رانندگان می گردید، اما با تدبایر صورت گرفته مناقصه عملیات عمرانی سریعاً انجام و میدان صورت گرفت. حمیدی اظهارداشت: هزینه انجام طرح مذکور به میزان ۵ درصد هزینه یک تقاطع غیر همسطح است. شهردار اسلامشهر افزود: در ۲۰ سال گذشته در محور آیت الله سعیدی محدوده شهرستان اسلامشهر عملیات عمرانی ترافیکی انجام نشده بود اما در دوره فعلی اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ به طور مثال در ۳ نقطه از محور نامبرده تاکنون عملیات عمرانی برای کاهش بار ترافیکی اجرایی شده است. حمیدی از انجام یک طرح عمرانی ترافیکی دیگر تا اول فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و تصریح کرد: عملیات عمرانی دوربرگردان سرباغ فیض هم از جمله موارد مهمی است که بعد از عید اجرایی خواهد شد. داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر نیز در حاشیه آیین این افتتاحیه اظهار داشت: در گذشته بار ترافیکی سنگینی را در این منطقه شاهد بودیم و با توجه به مطالبات مردمی و با همت سازمان ترافیک شهرداری اسلامشهر تعریض و در دستور کار شهرداری اسلامشهر قرار گرفت. وی افزود: در فاز نخست این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و در فاز بعدی تعریض پل سالور و احداث دوربرگردان شهرک واوان هم بزودی انجام خواهد شد. خاطر نشان می شود در طرح اصلاح هندسی میدان قائم(عج) معادل یک هزار کامیون تخریب آسفالت و بتن، یک هزار و ۲۵۰ کامیون خاکبرداری، ۷۵۰ کامیون قلوه ریزی، ۵۰۰ میکسر بتن ریزی، ۳ هزار متر مربع فضای سبز جدید و ۱۲ هزار مترمربع هم روکش مکانیزه آسفالت انجام شده است‌.