تاکید شهردار زاهدان

استاندارد سازی و اخذ گواهی ایمنی برای وسایل و تجهیزات شهربازی لاله

محمدامیر براهویی شهردار زاهدان در این خصوص گفت: با توجه به مصوبه‌ی شورای عالی استاندارد، مبنی بر اجباری بودن استانداردسازی وسایل و تجهیزات موجود در شهربازی، زمینهای بازی، سازه‌های بادی و سایر اماکن مشابه و به منظور عملیاتی شدن این امر بر اساس برنامه ریزی مدون موضوع اخذ گواهی ایمنی برای این اماکن با جدیت در حال اجراست.

به گزارش شهرداران، محمدامیر براهویی شهردار زاهدان در این خصوص گفت: با توجه به مصوبه‌ی شورای عالی استاندارد، مبنی بر اجباری بودن استانداردسازی وسایل و تجهیزات موجود در شهربازی، زمینهای بازی، سازه‌های بادی و سایر اماکن مشابه و به منظور عملیاتی شدن این امر بر اساس برنامه ریزی مدون موضوع اخذ گواهی ایمنی برای این اماکن با جدیت در حال اجراست.

وی با اشاره به افزایش استقبال شهروندان از مجموعه های تفریحی و بازی در فصل تابستان گفت: با عنایت به حضور گسترده مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در این مکان ها برای بازی و تفریح، ضرورت توجه به اصل استانداردسازی و ارتقای سطح کیفی در این مراکز را دوچندان کرده و لزوم پیگیری مسئله‌ی ایمنی و رعایت استاندارد تجهیزات موجود در آنها را بیش از پیش نمایان ساخته است.

وی افزود: در این خصوص با هدف کیفیت بخشی و استانداردسازی وسایل موجود در شهربازی ها، مکاتبات زیادی با متولیان، صاحبان و بهره برداران این اماکن از طریق استانداری و اداره کل استاندارد انجام شده که در این مکاتبات تاکید ویژه و جدی نسبت به استاندارد سازی وسایل و تجهیزات مورد استفاده شده است.

شهردار زاهدان از صدور گواهی ایمنی برای برخی از وسایل و تجهیزات موجود در شهربازی پارک لاله خبر داد و گفت: در حال حاضر با پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری، ۹ دستگاه از وسایل تفریحی شهربازی لاله جهت استفاده در تابستان ۱۴۰۲ مجوز استاندارد را از اداره کل استاندارد دریافت کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: طبق یک برنامه ی مدون پیگیری های لازم جهت ادامه ی این امر صورت خواهد پذیرفت و ما با جدیت بدنبال آن هستیم تا باقی دستگاه های شهربازی و محوطه بازی کودکان در نقاط مختلف شهر زاهدان نیز استانداردسازی شوند.