از پروژه‌های انسان‌محور تا شکست طلسم مسیرگشایی‌ها با سیاست‌های تشویقی

شهردار منطقه ۴ تبریز در برنامه تلویزیونی تبریزیم بخشی از اقدامات و برنامه‌های پیش روی منطقه را مطرح کرد.

به گزارش شهریار، مسعود علیلو با اشاره به اینکه سه مورد مسیرگشایی امسال در اولویت اجرایی منطقه قرار دارد، اظهار کرد: اقدامات قابل توجهی برای مسیرگشایی آخر خیابان فلسطین جنوبی (مشرف به برق لامع) انجام شده که با دستور و حمایت ویژه شهردار تبریز تلاش می‌کنیم تا پایان سال تملک و بازگشایی این خیابان را به اتمام برسانیم.

وی افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی خانه ستارخان یکی دیگر از پروژه‌های ارزشمندی است که با جدیت پیش می‌بریم و تا پایان سال پس از تملک تنها دو ملک باقیمانده، فاز اول این پروژه تقدیم شهروندان می‌شود.

علیلو با اشاره به اینکه خیابان شهید بی مثل دیگر پروژه مسیرگشایی در حوزه منطقه ۴ است که خواسته چندین ساله اهالی بوده و از ۴۹ ملک در مسیر، ۲۲ ملک باقی مانده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری این خیابان را نیز به بهره‌برداری برسانیم.

وی ابراز کرد: در جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی‌ها، سیاست‌های تشویقی لحاظ می‌کنیم و حداکثر امتیازات تشویقی را در چارچوب قانون برای ملک‌های واقع در مسیر اعمال می‌کنیم.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به اهمیت پروژه‌های انسان‌محور، افزود: در این راستا پروژه سنگفرش کوچه کمپانی در محدوده خیابان اهراب طی هفته‌های اخیر اجرا و تقدیم اهالی و شهروندان شد و عملیات اجرایی سنگفرش کوچه مستشار نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: حد فاصل ورودی بارون آواک از سمت شریعتی شمالی تا تقاطع برق لامع نیز مسیر پرترددی است که در تلاش هستیم پس از انجام مطالعات، سنگفرش این خیابان را پس از تایید و تصویب به مرحله اجرا درآوریم که با توجه به موقعیت مکانی آن، از لحاظ گردشگری نیز حائز اهمیت است.

علیلو با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه شهرداری منطقه ۴ افزود: توقفگاه اتوبوسرانی تبریز در مساحتی بالغ بر ۲۵/۵ هکتار قابلیت تبدیل به یک مرکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری را داشته و برای سال پیش رو بسته سرمایه‌گذاری برای این پروژه تعریف می‌کنیم.

وی افزود: برای رفع حاشیه‌نشینی، لکه‌های سرمایه‌گذاری تعریف کردیم که در قالب به روز شده آپارتمان‌های آسمان قابلیت اجرا دارد. بدنه‌سازی نظام پزشکی یکی دیگر از پروژه‌هایی است که خواسته چندین ساله شهروندان بوده و سعی می‌کنیم در قالب بسته مشارکتی برای سال آینده تعریف کنیم.

شهردار منطقه ۴ گفت: لازم است راهنمایی و رانندگی با همکاری بیش از پیش خود با شهرداری در راستای ساماندهی سد معبر خودرویی حرکت کند. همچنین شهرداری در جهت ساماندهی این موضوع محل‌هایی نیز ایجاد می‌کند.