مدیر طرح ساماندهی ناژوان خبر داد:

اجرای پروژه فیبر نوری جاده سلامت دو در سال جاری

مدیر ساماندهی ناژوان از اجرای پروژه فیبر نوری جاده سلامت دو از پل وحید تا باغ پرندگان در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی قائلی در گفتگویی که با خبرگزاری ایمنا داشت درباره برنامه‌ها و طرح‌های انجام شده و در دست اجرای منطقه ناژوان گفت: طراحی مبلمان ویژه برای ناژوان سال گذشته در تعامل با سازمان زیباسازی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با پیش‌بینی بودجه مورد نیاز اجرایی شود.

او افزود: این مبلمان شامل نیمکت، سطل زباله، نرده و حفاظ، نمازخانه و تمام سازه‌هایی است که در پارک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری تعدادی پروژه به بهره‌برداری رسیده و تعدادی هم در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: پروژه‌هایی مانند اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی، جایگزینی گونه‌های پرنیاز آبی با گونه‌های کم نیاز، کلکتور آب‌رسانی شمال عرصه ناژوان به طول حدود هفت کیلومتر (حدود چهار کیلومتر آن در دوره‌های گذشته اجرایی شده و سه کیلومتر دیگر رو به پایان است) انجام شده است. همچنین کلکتور آب‌رسانی جنوب ناژوان حدفاصل پل وحید تا انتهای ناژوان به‌طول حدود ۹ کیلومتر آغاز شده و پیمانکار در حال اجرای آن است.

او افزود: روشنایی جاده سلامت شماره یک حدفاصل پل وحید تا آکواریوم به‌طور کامل انجام شده و در فاز چهارم نیز تا ایستگاه دوم تله‌سیژ طی ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

قائلی با بیان اینکه عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی با تولید حدود ۷۰ کیلووات انرژی در عرصه ناژوان به زودی آغاز می‌شود، گفت: همچنین در حوزه آب‌رسانی و فضای سبز، دو سرویس بهداشتی ناژوان مجهز به تصفیه‌خانه لوکال می‌شود تا آب خاکستری سرویس بهداشتی پس از تصفیه مورد استفاده قرار گیرد.

خیابان‌سازی و آسفالت معابر، احیای ۹ کیلومتر مادی، اجرای عملیات پل‌سازی و پیاده‌روسازی خیابان الفت حدفاصل میدان نصر تا مجموعه آکواریوم از پروژه‌های عمرانی است که به گفته مدیر طرح ساماندهی ناژوان در این منطقه انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: خط‌کشی و ایمن سازی معابر، افزودن بیش از ۲۴۰ قطعه پرنده و بیش از ۲۰ گونه پرنده به مجموعه باغ پرندگان، اصلاح محل نگهداری تمساح‌ها در باغ خزندگان و هوشمندسازی سیستم فروش و کنترل بلیت نیز تاکنون انجام شده است.

قائلی با بیان اینکه پروژه فیبر نوری جاده سلامت دو از پل وحید تا باغ پرندگان برای سال جاری در دستور کار قرار دارد، گفت: پروژه فیبر نوری یک زیرساخت بسیار ویژه برای ناژوان است که اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است و البته بیشتر اعتبارات مورد نیاز آن توسط سازمان فاوا و حوزه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری فراهم می‌شود.