مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای فرایند «پرداخت برخط» برای درخواست‌ پروانه ساختمانی

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و الکترونیکی سازی فرایندها در شهرداری اصفهان، فرایند پرداخت برخط برای درخواست‌های گروه پروانه ساختمانی اجرایی شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امید علی‌اصغری با اعلام این خبر گفت: بر اساس صورت جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان و درخواست حوزه مالی و اقتصادی شهرداری، پرداخت آنلاین صدور پروانه‌ها در سامانه اصنو (سرا ۱۰) در مناطق پانزده‌گانه امکان‌پذیر و آموزش‌ها به صورت حضوری ارایه شد.

او با اعلام اینکه فایل راهنمای پرداخت آنلاین در کارتابل مالکان املاک و همچنین دفاتر پیشخوان مجازی و کافی نت‌ها قرار گرفته است، افزود: مالکان باید در نظر داشته باشند که چهار فیش برای واریز وجود دارد که هر کدام از فیش‌ها به‌صورت جداگانه مطابق با عنوان خود به درگاه بانک خاص وصل و پرداخت می‌شود.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا تمام فیش‌ها برای واریز در یک درگاه بانکی تجمیع نمی‌شود، اظهار کرد: چهار نوع عوارض جهت واریز وجود دارد که شامل نوسازی و تراکم، عوارض شهرداری، عوارض آتش نشانی، عوارض قطار شهری و آموزش و پرورش است و هرکدام به درگاه حساب خاصی وصل می‌شود.

به گفته او، هرگاه مالکی هزینه عوارض را پرداخت کند، مبلغ در ساعت ۱۷ روز بعد به حساب مقصد واریز می‌شود.

علی‌اصغری با بیان اینکه سه گروه از شهروندان پس از اتصال به شبکه دولت هوشمند مشمول پرداخت آنلاین نمی‌شوند، توضیح داد: گروهی که صاحب کد ملی پرونده زیر سن قانونی باشد، گروهی که صاحب کد ملی پرونده فوت شده باشد و پرونده‌ای که وکیلی داشته باشد که به هر دلیلی عزل می‌شود.

او ادامه داد: این سه گروه برای انجام کارهای خود باید به راهبر مناطق مراجعه کنند تا پس از اعلام به معاونت شهرسازی مشکل رفع شود، سپس این سه گروه با مراجعه حضوری به بانک، فیش واریزی تهیه می‌کنند.

او ادامه داد: چنانچه مالکان و شهروندان سوالاتی در این زمینه داشته باشند، می‌توانند به قسمت گفت‌وگوی برخط سایت

my.isfahan.ir

مراجعه کنند و یا با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت درخصوص واریز آنلاین این است که شهروندان باید سقف کارت بانکی خود را مطابق با عوارض شهرداری در نظر بگیرند، به‌عنوان مثال اگر عوارض شهرداری مبلغ یک میلیارد تومان است، شهروندان باید به بانک مراجعه کرده و سقف کارت بانکی خود را تا مبلغ یک میلیارد تومان افزایش دهند.

 

او افزود: نکته مهم دیگر آن است که شهروندان پس از واریز فیش‌های عوارض، باید از فیش‌های پرداختی عکس گرفته و عکس واریزی‌های خود را در سامانه بارگذاری کنند.