اجرای طرح تفصیلی جدید برای اراضی ۵۰ هکتاری فتح‌آباد

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر در شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در طرح تفصیلی جدید فتح آباد شروطی گذاشته است، در گذشته حد نصاب تفکیک قطعات زمین ٢۵٠ متر تعیین شده بود اما اکنون این رقم اصلاح شد و به ٢٠٠ متر رسید. همچنین این تفکیک به شرط مشخص بودن مالک زمین انجام خواهد شد.

به گزارش شهرداران، “غلامحسین صاحبی” در این خصوص اظهار کرد: امروز توفیق داشتیم در اداره ارتباطات مردمی ١٣٧به سوالات و مشکلات شهروندان پاسخگویی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌ها در خصوص اراضی فتح آباد بود، افزود: مالکان اراضی فتح آباد از ٢٠سال پیش پیگیر زمین ۵٠ هکتاری فتح آباد بودند تا تعیین و تکلیف شود و بتوانند از شهرداری پروانه ساخت بگیرند؛ ابتدای سال گذشته تجمعی مقابل شورای شهر صورت گرفت و بعد از تجمع شورا به این موضوع ورود پیدا کرد.

صاحبی ادامه داد: در طول یکسال نشست های متعددی با آستان قدس، آب منطقه‌ای شهرداری مشاوران طرح و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار کردیم تا توانستیم طرح تفصیلی این منطقه را نهایی و ابلاغ کنیم؛ فقط موضوعی که باقی مانده این است که صاحبان زمین‌ها باید پیدا شوند و حضور پیدا کنند، زیرا این قطعات زمین دو هزار و ۵٠٠متری است و هر کدام بیش از ١٠ مالک دارند، موضوعاتی این چنینی وجود دارد که تلاش داریم آنها را رفع کنیم.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر در شورای اسلتمی شهر مشهد ادامه داد: امروز نشستی با نماینده مالکان و مهندس شهرسازی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم نقشه‌ها را به‌روز کنیم. در طرح تفصیلی جدید فتح آباد شروطی گذاشته است، در گذشته حدنصاب تفکیک قطعات زمین ٢۵٠ متر تعیین شده بود اما اکنون این رقم اصلاح شد و به ٢٠٠ متر رسید؛ همچنین این تفکیک به شرط مشخص بودن مالک زمین انجام خواهد شد.