شهردار اهواز در گفتگوی تلویزیونی خبر داد:

اتوبوس های تندرو برای اهواز

رضا امینی در دومین بخش مصاحبه تلویزیونی خود در برنامه اهواز سرزمین فرصت‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط و جمعیت اهواز چند حالت ویژه حمل و نقل آن وجود دارد، اولین حالت استفاده از تاکسی است که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفری آن نیازمند ۱۰ هزار تاکسی در شهر هستیم. این درحالی است که تنها یک هزار و ۹۰۰ دستگاه وجود دارد که از این میزان بخشی غیر فعال و بخشی نیز فرسوده هستند.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز رضا امینی در دومین بخش مصاحبه تلویزیونی خود در برنامه اهواز سرزمین فرصت‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایط و جمعیت اهواز چند حالت ویژه حمل و نقل آن وجود دارد، اولین حالت استفاده از تاکسی است که با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفری آن نیازمند ۱۰ هزار تاکسی در شهر هستیم. این درحالی است که تنها یک هزار و ۹۰۰ دستگاه وجود دارد که از این میزان بخشی غیر فعال و بخشی نیز فرسوده هستند.

وی افزود: برای بهبود وضعیت تاکسیرانی در شهر اهواز در رایزنی های انجام شده و استفاده از ظرفیت بنیاد شهید، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات برای تاکسی داران پیش بینی شده است که ۸۰ میلیون آن توسط شخص و ۲۸۰ میلیون آن توسط شهرداری تامین می شود، با این کار در تلاش هستیم تا پایان سال جاری، یک هزار دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

شهردار اهواز ادامه داد: دومین حالت حمل و نقل عمومی در اهواز تاکسی ون ها با ظرفیت ۱۴ نفری هستند که می توانند در جابجایی مسافر به ویژه برای مناطق حاشیه ای کمک کنند، در سال جاری ۵۰ دستگاه از این ون‌ها خریداری شده که ۱۱ دستگاه آن‌ها دریافت و مابقی نیز به ترتیب وارد خواهند شد.

وی تصریح کرد: بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر هزار نفر باید یک دستگاه اتوبوس داشته باشیم که در ایران ۵۰ درصد این میزان است، در اهواز نیز نیازمند یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم تا به استاندارد لازم حمل و نقل عمومی ایران برسیم این درشرایطی است که پیش از این تنها ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال در اهواز وجود داشت که در روزهای پایانی سال گذشته ۱۲۹ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد و تاکنون ۴۲ دستگاه آن دریافت و وارد مدار حمل و نقل شده است در تلاش هستیم که برای باقیمانده اتوبوس‌های خریداری شده اهواز در اولویت تحویل قرار گیرد، بعلاوه در چهارمین حالت حمل و نقل عمومی برای اتوبوس تندرو نیز دو خط شمالی جنوبی و شرقی غربی پیش بینی شده که در حال طی کردن مراحل مناقصه هستیم تا به زودی فرایند آن اجرا شود.

امینی اضافه کرد: پنجمین حالت و شیرین ترین آنها قطار شهری است، پروژه قطار شهری اهواز همزمان با سایر کلانشهرها آغاز شد اما با توجه به اینکه اهواز به دلیل دریافت وام و عدم پرداخت آن در لیست سیاه بانکی قرار داشت نتواست اوراق مشارکت برای قطار شهری را دریافت کند این در حالی است که سایر کلانشهر ها با استفاده از این اوراق خط یک متروی خود را به بهره‌برداری رساندند.

وی خاطرنشان کرد: برای تسویه وام ۷ میلیاردی که در سنوات گذشته دریافت شده بود؛ این مبلغ به دلیل عدم پرداخت و جریمه شدن به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده بود با تمام ارکان حاکمیت به جز مقام معظم رهبری گفتگو شد و در نهایت با پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان این وام تسویه و با خروج از لیست سیاه بانکی توانستیم یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه های مخلتف در یافت کنیم علاوه بر آن با رفع مشکلات قرارداد قطار شهری، به زودی پروژه آماده سازی آن با پیمانکار جدید شروع به کار خواهد کرد.