۹۰ هزار نفر ساعت آموزش آتش نشانان و شهروندان

سال گذشته انجام شد

سرپرست آتش نشانی بجنورد با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ۹۰ هزار نفر ساعت آموزش برای آتش نشانان مرکز استان و شهروندان از جمله مدارس و ادارات مختلف برگزار شده است.
به گزارش شهرداران علی یکدل در ادامه افزود: ساکنین مجتمع های مسکونی،ادارات و سایر شهروندان برای بهره مند شدن از آموزش های ایمنی آتش نشانی می توانند با مراجعه به ایستگاه مرکزی واقع در میدان بازرگانی درخواست خود را ثبت تا کارشناسان آموزشی با حضور در محل آموزش های لازم را در جهت پیشگیری از حوادث ارائه نمایند.

هدف از آموزش اصول ایمنی آتش نشانی به کودکان، آمادگی آنها برای مواجهه با بحران های طبیعی و حوادث پیش بینی نشده است. این آموزش باید از سن مهد کودک تا دانشگاه ادامه پیدا کند و توسط کارشناس های سازمان آتش نشانی و به صورت برنامه ریزی شده انجام گیرد. جالب است که بدانید عمر این آموزش ها در مدارس فقط دو دهه است. هر ساله ، نیرو های عملیاتی و آموزش سازمان آتش نشانی در مدارس حضور پیدا کرده و دفترچه هایی حاوی شعارها ی ایمنی را به دانش آموزان اهدا می کنند و در طول سال تحصیلی به آموزش مباحث ایمنی می پردازند. مدارس و دانشگا هایی که خواهان یادگیری مبانی آتش نشانی باشند، میتوانند در دوره های تخصصی سه روزه تا یک ماهه شرکت کنند. در این دوره ها، مباحث کلی ایمنی توضیح  داده شده و در صورت درخواست متقاضیان ، برنامه های خاص نیز برگزار میشود. این دوره ها برای همه مقاطع قابل اجرا هستند  از جمله مزیت های این دوره آموزشی این  است که فراگیری مباحث ایمنی از ابتدای کودکی موجب میشود تا فرد از بروز انواع خطرات جلوگیری کرده و یا در صورت وقوع خطر یا حاد ثه ، بتواند از این آموزش ها نهایت استفاده را ببرد.  علاوه بر این، افزایش آموزش ایمنی، هزینه خدمات شهری را کاهش داده ،  سطح زندگی را ارتقا می دهد و به طور قابل توجهی ، از حوادث غیر مترقبه ممانعت می کند. علاوه بر این، علاقمندان میتوانند در دوره اصول ایمنی آتش نشانی مرکز آموزش مجازی پارس شرکت کرده و مطالب کاربردی را برای آمادگی بیشتر یاد بگیرند.  آموزش نکات ایمنی و اطفا حریق به دانش‌آموزان در مدارس موجب افزایش آگاهی آنها نسبت اصول اولیه ایمنی شده و آنها را  با مقدمات مبانی حریق، کار عملی و شیوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق و تجهیزات اطفا حریق آشنا کرده و همین آموزش ها، خطرات را کاهش می دهند.