آمادگی کامل استان یزد جهت حمایت از فعالیت های حوزه توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و معارف دینی

استاندار یزد از آمادگی کامل استان جهت حمایت از فعالیت های حوزه توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و معارف دینی خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست با جمعی از نخبگان قرآنی استان، با اشاره به تاکید پیامبر اکرم (ص) به پیروی از قرآن و عترت خطاب به نخبگان قرآنی حاضر در جلسه گفت: شما آمر مهمترین سفارش پیامبر به امت هستید.
وی در ادامه به حدیث امام صادق مبنی بر “مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ ، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او در می آمیزد.” اشاره کرد و افزود: مداومت نوجوانان و جوانان بر قرائت قرآن و تفکر و تدبر در آن، نورانیت خاص و مصونیت ویژه ای برای این افراد در عصر آخرالزمان ایجاد می کند‌.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از کلیه اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه قرآن، نماز و عترت اظهارداشت: هنوز فاصله زیادی تا قله مطلوب متصور در این حوزه ها داریم لذا باید به صورت ویژه برای این حوزه ها برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام داد.
دکتر فاطمی برگزاری نشست اختصاصی مدیران ارشد استان با نخبگان قرآنی و مروجان معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) در بین دانش آموزان و تجلیل از نخبگان و فعالین این حوزه را مؤید اهمیت و نگاه ویژه استان دانست.
وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و معارف دینی پرداخت و خاطرنشان کرد: آمادگی کامل جهت حمایت از فعالیت های این حوزه ها در سطح استان و فراهم سازی زمینه کسب رتبه اول کشوری در مسابقه ملی قرآن، عترت و نماز دانش آموزی وجود دارد.
استاندار یزد همچنین به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر جذب نخبگان در بدنه دستگاه ها اشاره و از جذب نخبه های قرآنی در بدنه دستگاه ها استقبال کرد.
شایان بذکر است در پایان این نشست از دانش آموزان یزدی برگزیده چهلمین دوره مسابقات  قرآن، عترت و نماز دانش آموزی کشور تجلیل شد.