آمادگی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرز تمرچین است

شهرداری ارومیه آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین است.

به گزارش شهرداران، در جلسه مشترکی که طی صبح امروز با حضور رییس شورای اسلامی شهر، شهردار کلانشهر ارومیه همچنین شهرداران شهرهای استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، پیرامون برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی لازم جهت انجام اقدامات اجرایی در گذرگاه مرز تمرچین بحث و تبادل نظر شد.

دکتر حسین مهدی‌زاده  شهردار کلانشهر ارومیه در این جلسه با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین امسال برای دومین بار به عنوان یکی از گذرگاه‌های اعزام زائران اربعین حسینی تعیین شده است، عنوان کرد:  بر اساس چارت ستاد مرکزی اربعین حسینی، دو کمیته خدمات شهری و حمل و نقل در حوزه وظایف شهرداری‌ها تعریف شده و مسئولیت این بخش‌ها در مرز تمرچین پیرانشهر به شهرداری ارومیه محول شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس عمده وظایف شهرداری ارومیه در مرز تمرچین در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل بوده و امسال نیز به مانند سال گذشته با تمام توان در خدمت زائران اباعبدالله الحسین(ع) خواهیم بود و هم اینک نیز معاونت خدمات شهری این شهرداری در مرز تمرچین با تمام امکانات مستقر شده است.

دکتر مهدی‌زاده با اعلام اینکه مجموعه مدیریت شهری ارومیه با آمادگی کامل در این مرز  مشکلی نخواهد داشت، اظهار کرد: از ظرفیت شهرداری‌های شهرهای استان آذربایجان‌غربی در مسیر این مرز در حوزه نیروی انسانی و حمل و نقل در صورت حضور گسترده زائران در این پایانه مرزی استفاده خواهیم کرد تا خللی در خدما‌ت‌رسانی به وجود نیاید.

در پایان این نشست شهرداران همچنین معاونین خدمات شهری شهرداری‌های شهرهای استان آذربایجان‌غربی به ارایه گزارش از فعالیت و برنامه‌های خود جهت ارایه خدمات مطلوب به زائران در مسیر این گذرگاه مرزی پرداختند.

سال گذشته مجموعه مدیریت شهری ارومیه در زمینه ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی همچون حمل و نقل و ایاب و ذهاب، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، فضاسازی محیطی و برپایی موکب حضور فعالی در مرز تمرچین  پیرانشهر داشت.