آغاز جابجایی لوله‌های آب شرب در پروژه تقاطع غیرهمسطح خلعت پوشان تبریز

شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان تبریز، عملیات جابجایی لوله های ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیمتری آب شرب بر روی عرشه های تعبیه شده در رفوژ وسط پل خلعت پوشان آغاز شده و با اتمام عملیات لوله گذاری، بخشی از عملیات عمرانی این تقاطع اجرا می‌شود.

به گزارش شهریار، محمدحسین‌زاده اظهار کرد: احداث تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی و عمرانی جاری سطح این حوزه به دلیل برخی موانع، با روند کندی در اجرا روبرو بوده که با مرتفع شدن این موانع، سرعت و شتاب لازم را در اجرای این پروژه شاهد خواهیم بود.

شهردار منطقه۹ افزود: عبور لوله های آب شرب جنوب شرق تبریز از محل اجرای پروژه و تأخیر در جابجایی این لوله ها باعث شد که عملیات احداث این پروژه طبق برنامه زمانبندی پیشرفت لازم را نداشته باشد.

حسین زاده افزود: با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان تبریز، عملیات جابجایی لوله های ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیمتری آب شرب به طول ۲۸۸ متر بر روی عرشه های تعبیه شده در رفوژ وسط پل خلعت پوشان آغاز شده و با اتمام عملیات لوله گذاری، بخشی از عملیات عمرانی این تقاطع اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه۹ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان و نقش محوری آن در دسترسی به شهرک خاوران و همچنین توزیع ترافیک جنوب شرق تبریز خاطرنشان کرد: اجرای تفاهم نامه دانشگاه تبریز و شهرداری منطقه۹ در خصوص مسیرگشایی بلوار ۶۵ متری خاوران به یقین مهمترین مانع احداث این پروژه را برطرف خواهد ساخت و با احداث کامل این تقاطع، کریدور شمال-جنوب شهرک خاوران تکمیل و دسترسی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) از طریق میدان بسیج فراهم خواهد شد.